נטילת אומגה 3 בהריון מפחיתה סיכון להתפתחות אסטמה

אימהות שנוטלות השלמות תזונתיות של שמן דגים עשיר בחומצות שומן אומגה 3 בהריון, במיוחד בשליש האחרון להריונן, יכולות להפחית את הסיכון שילדן יפתח אסטמה, כך נטען במחקר שהתפרסם בכתב העת האמריקני לתזונה קלינית.

במחקר שנערך בדנמרק שבו נבחנה נטילת אומגה 3 בהריון, אותרו ילדים שנולדו לאימהות שהשתתפו במחקר שנערך בשנת 1990. במחקר המקורי, יותר מ- 500 נשים הרות חולקו לשלוש קבוצות אקראיות. קבוצה אחת קיבלה השלמה תזונתית של שמן דגים, קבוצה שנייה קבלה השלמה תזונתית של שמן זית וקבוצה שלישית שימשה כקבוצת בקרה. מטרת המחקר המקורי הייתה לבחון האם שמן דגים מפחית את הסיכון ללידה מוקדמת ולמשקל ירוד של הילוד. הריונן של הנשים שנטלו שמן דגים התארך ב- 4 ימים בממוצע ומשקל התינוקות עלה ב- 100 גרמים בממוצע.

פרופסור סגורדור אולסן שהוביל את המחקר הנוכחי אומר: "רצינו לראות האם השפעותיו של שמן דגים בתחילת החיים קשורות לסיכון להתפתחות מאוחרת של אסטמה. הצלחנו לאתר את כל התינוקות שהשתתפו במחקר, למעט שלושה. בהגיע הילדים לגיל 16 שנים, 19 מהם פיתחו אסטמה כה חמורה שבמקרים מסוימים נאלצו להתאשפז בבית חולים. הסיכון להתפתחות אסטמה היה מופחת בקרב ילדים שאימותיהם נטלו שמן דגים בסוף ההריון בהשוואה לילדים שאימותיהם נטלו שמן זית. קיימת הוכחה ביוכימית חזקה שחומצות שומן אומגה 3 משפיעות על המערכת החיסונית. הסיבה ששמן דגים יכול להגן על העובר מפני התפתחות אסטמה יכולה גם להיות קשורה להשפעתו על התארכות משך ההריון. ילדים שנולדו בטרם עת הם בעלי סיכון גבוה יותר לפתח אסטמה ואפשר שחומצות שומן אומגה 3 שמצויות בשמן דגים יכולות הן להפחית את הסיכון ללידה מוקדמת והן את המועדות לאסטמה בגלל השפעתן האנטי-דלקתית. אפשר ששלושת החודשים לפני הלידה הם חלון הזדמנויות להשפעת אומגה 3 על הילוד. מחקרנו היה מצומצם יחסית לכן חשוב ביותר שמחקרים נוספים יערכו ויאוששו את המלצותינו לתזונת נשים הרות"

 

12.7.2008

עוד על הריון

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …