נגיף הפפילומה – מחצית מהגברים יכולים להיות נגועים בו

קרוב למחצית הגברים יכולה להיות נגועה עם נגיף פפילומה אנושי (HPV), כך נטען במחקר חדש. המחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, תומך בקריאה לחסן בנים מפני זיהום זה שמועבר במגע מיני (STI), שזנים מסוימים שלו ידועים כגורמים לסרטן צוואר הרחם בנשים.

ברוב ארצות המערב מוצע לנערות בנות 12-13 שנים להתחסן מפני נגיף HPV, אך אין בארצות אלה תוכנית חיסון עבור בנים. במחקר, מדענים ממרכז הסרטן בטמפה שבארה"ב, בחנו 1,159 גברים בני 18-70 שנים מארה"ב, ברזיל ומקסיקו. משתתפי המחקר נבדקו באופן סדיר במהלך יותר משנתיים, והחוקרים מצאו, שמדי שנה, 6% מהגברים לקו בזיהומי הנגיף HPV16, הזן השכיח ביותר שקשור בסרטן צוואר הרחם בנשים. הסיכון הגבוה ביותר ללקות בזיהום של זן שגורם לסרטן של HPV היה בקרב גברים בעלי בנות ו/או בני זוג רבים.

ערוכי המחקר מסיקים: "הממצאים ממחקר זה הם מידע נדרש ביותר על שכיחות זיהומי HPV בקרב גברים. מידע זה חיוני לפיתוח מודלים בעלי עלות תועלת ריאליסטית לתוכנית חיסונים בינלאומית מפני HPV בקרב גברים".

פרופסור לורנס יאנג, מאוניברסיטת בירמינגהם שבבריטניה, אומר בתגובה: "מחקר זה מאושש את ההשערה שגברים הם מעין מאגר של נגיפי HPV. חיסון מפני הנגיף בגברים לא רק יתרום למניעת סרטן צוואר הרחם בנשים, תהיה לו גם השפעה על השיעור העולה של סרטן בחלל הפה שקשור בנגיף HPV, שיעור שעלה משנת 1989 ב- 50% בקרב גברים בבריטניה".

דובר של משרד הבריאות הבריטי מסר שחיסון של בנים אינו מומלץ על-ידי הוועדה הממלכתית לחיסון ואימונולוגיה.

1.3.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …