מתי מתחיל גיל המעבר

מתי מתחיל גיל המעבר – בדיקה חדשה

בימינו בהם נשים רבות מעכבות את הקמת משפחתן עד שהן חשות בטוחות הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית, השאלה מתי מתחיל גיל המעבר ועד מתי נשמר הפריון הופכת לנושא שמעניין נשים רבות.

אכן קיימות בדיקות להערכת הפוריות, אך הן מספקות מדידה על רמת הפוריות רק בעת הבדיקה, ומהימנותן לגבי משך תקופת הפוריות אינה גבוהה.

מדענים באוסטרליה בשיתוף עם חוקרים מהולנד פיתחו מודל מתמטי שיאפשר לחזות מתי מתחיל גיל המעבר שבו פוריותה של האשה הולכת ודועכת.

המדענים מצאו שמדידת רמות של הורמון בדם שנקרא AMH יכולות לסייע בדייקנות רבה יותר לחזות מתי מתחיל גיל המעבר. משמעות תוצאות הבדיקה היא שזוגות שדוחים הקמת משפחה מסיבה כלשהי, ידעו האם פוריות האישה יציבה או שמא מתחילה לרדת.

פרופסור פדי מאוניברסיטת קווינסלנד שבאוסטרליה, שעמד בראש צוות המחקר, פיתח את המודל שחוזה על בסיס גיל האישה ותוצאות בדיקת ההורמון AMH את מועד ההגעה לגיל המעבר. צוות המחקר בהולנד החל בימים אלה לבחון 144 נשים פוריות. המעקב אחריהן ימשך 10, 20 ו- 30 שנים. החוקרים טוענים שמדידות רמות ההורמון בדם עד עתה משקפות את גיל האישה באופן מציאותי יותר מאשר גילן הכרונולוגי בלבד.

עוד על פוריות האישה

20.5.2008

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …