משככי כאבים עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן השד

מחקר חדש טוען: שימוש סדיר במשככי כאבים מסוג מעכבי COX-2 עשוי לסייע באופן משמעותי להפחתת הסיכון לסרטן השד.
משככי כאבים מסוג מעכבי COX-2 המשמשים לטיפול בכאבים ובדלקות, נמצאו כמקטינים את הסיכון לסרטן השד ב- 71% בקרב הקבוצה שנבדקה.
מדענים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת אוהיו מצאו גם כי שימוש במשככי כאבים נפוצים, כגון: אספירין או איבופרופן, מפחיתים את הסיכון למחלה.
משככי כאבים מסוג מעכבי COX-2 הן תרופות חדשות יחסית הבולמות, באופן בררני, את פעילותו של אנזים COX-2  דבר המונע יצור של פרוסטגלנדינים (חומרי ממסר כימיים) המעוררים דלקת, כאב ונפיחות. תרופות אלה משמשות בעיקר לטיפול בדלקות פרקים.
במחקר שפורסם בכתב העת הבריטי לסרטן, טוענים החוקרים כי נמצא הקשר בין נטילת משככי כאבים לבין מניעת סרטן השד. צוות המחקר בראשותו של דר האריס בחן נתונים של 323 חולות עם סרטן שד פולשני, מיד לאחר שאובחן, והשווה אותם לקבוצת ביקורת בת 649 נשים ללא עבר של סרטן.
התוצאות הראו כי נטילת משככי כאבים מסוג מעכבי COX-2 הפחיתה באופן משמעותי את הסיכון, אם בוצעה על בסיס יומי במשך לפחות שנתיים.
משככי כאבים רגילים, כמו אספירין או איבופרופן, הפחיתו את הסיכון להתפתחות סרטן השד אם נלקחו כל יומיים במשך 5 שנים לפחות, אך לא כמו משככי כאבים מסוג מעכבי COX-2.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …