משככי כאבים מגבירים סיכון להתקפי לב

נטילת מינונים גבוהים של משככי כאבים כגון: איבופרופן, עלולה להכפיל את הסיכון להתקף לב. כך נטען במחקר חדש.
במחקר, שפורסם בכתב העת הבריטי לרפואה, נטען כי נטילת איבופרופן ודיקלופנק שהן שתי תרופות לא סטרואידיות הנוגדות דלקת (NSAIDs) לשיכוך כאבים במינונים גבוהים מגבירה סיכון להתקף לב.
זה זמן רב מקנן החשש כי נטילת תרופות אנטי דלקתיות באופן ממושך אשר ניתנות לטיפול בחולים הסובלים מכאבים כרוניים, כמו בעת דלקות מפרקים, עלולה להגביר את הסיכון להתקף לב.
המחקר הנוכחי בחן באופן הנרחב ביותר והמעמיק ביותר את הקשר בין נטילת התרופות לבין הגברת הסיכון להתקפי לב.
מחקרים קודמים התמקדו בתרופות אנטי דלקתיות חדשות הנקראות חוסמי COX2 שפותחו בכדי להפחית תופעות לוואי של דימומים וכיבים במערכת העיכול שנגרמו על-ידי המסורתיות מסוג NSAIDs.
התרופה וויוקס שהיא מקבוצת התרופות חוסמות COX2 הורדה מן המדפים לאחר שנמצא במחקר שפורסם בשנת 2004 כי היא מכפילה לנוטליה את הסיכון ללקות בהתקף לב בהשוואה לחולים שלא נטלו אותה. מחקרים נוספים שבו ואוששו את ממצאי המחקר משנת 2004.
החוקרים מאוניברסיטת אוקספורד בחנו ממצאים של 138 מחקרים בהם נרשמו אירועים וסקולריים (התקף לב, שבץ, מחלות עורקים) בסמיכות לנטילת משככי כאבים. התוצאה המשוקללת הצביעה על עליה בסיכון של 40% בקרב נוטלי התרופות.
אומר דר קולין בייגנט שהוביל את המחקר: המחקר בחן 140,000 חולים. ממצאי המחקר מסירים באופן חד משמעי את המבוכה בה היו שרויים הרופאים בקשר לסיכון בשימוש כבד וממושך במשככי כאבים. שיעור התקפי הלב עמד על 3 מקרים על כל 1000 חולים, שהיו כרוכים בנטילת מינונים גבוהים של משככי כאבים.
מסכם פרופסור פטר ויסברג מנהל אגודת הלב הבריטית: הממצאים הם חד משמעיים. נטילת מינונים גבוהים של משככי כאבים מגבירה את הסיכון ללקות בהתקף לב. אך מכיוון שהסיכון, מבחינה מספרית, הוא קטן, אנשים הסובלים מכאבים כרונים עזים עשויים לקחת את הסיכון על עצמם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …