סיכון לשיטיון

משככי כאבים וסיכון להתקף לב ולשבץ

מחקר חדש שופך אור על הקשרים בין סוגים מסוימים של משככי כאבים לבין הסיכון להתקף לב ולשבץ.

מדענים מבריטניה בשיתוף עם מדענים מקנדה בחנו ממצאים של 51 מחקרים קודמים שבדקו את השפעתם של משככי כאבים מסוג NSAIDS (תרופות לא סטרואידיות אנטי-דלקתיות) על הסיכון למחלת לב.

תרופות מסוג NSAIDS כוללות משככי כאבים כמו דיקלופנק, נפרוקסן ואיבופרופן וניתנות בשכיחות גבוהה למצבים כמו דלקת מפרקים. חלקן, במינונים נמוכים ניתן ללא מרשם רופא.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת של הספרייה הפתוחה למדעי הרפואה, עורכי המחקר מצאו שנטילת דיקלופנק כרוכה בעלייה של 40% בסיכון להתקף לב או לשבץ. תרופות כמו נפרוקסן או אספירין במינון נמוך היו בעלות הסיכון הנמוך ביותר.

החוקרת הראשית, דרw פטרישיה מקגטיגן, אומרת: "בעת בחירה באיזה מן הסוגים הרבים של NSAIDS להשתמש, מטופלים ורופאיהם יכולים לשאוב תועלת מהידע שהצטבר על מאזן תועלת מול נזק של כל סוג".

מאגודת הלב הבריטית נמסר בתגובה: "פוטנציאל הסיכון של חולי לב בנטילת סוגים מסוימים של משככי כאבים ידוע זה מכבר. כמו בכל תרופה, כך במשככי כאבים יש תועלות ויש סיכונים. אם אנו מודאגים בקשר לתרופה שאנו נוטלים, אין לוותר על התרופה. כדאי תמיד להיוועץ תחילה ברופא מכיוון שהתועלת יכולה להיות רבה יותר מהסיכון".

28.9.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …