שרירים חזקים

משחקי מחשב עם פעילות גופנית יכולים להועיל לקשישים

משחקי מחשב שמשלבים פעילות לשיפור הכושר הגופני עם תוכניות ממוחשבות שמדמות, באופן וירטואלי, סביבות אימון ומאפייני אימון יכולים להועיל לקשישים יותר מאימון גופני מסורתי.

לטענת עורכי מחקר חדש זה, משחקי מחשב אלה אינם רק מעודדים קשישים לנוע ולהפעיל את הגוף, הם קשורים גם ביותר תועלות קוגניטיביות (תפקודי מוח שונים) מאשר אימוני הכושר המסורתיים לבדם.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת האמריקני לרפואה מונעת, מצא צוות של חוקרים מארה"ב שלמשחקי אימון גופני יש פוטנציאל להגברת פעילות גופנית בקרב אנשים מעל לגיל 65 שנים.

זהו דבר משמעותי מכיוון שבמחקרים קודמים נמצא שפעילות גופנית יכולה למנוע או לעכב שיטיון, אך רק 14% מקבוצת הגיל 65-74 שנים ו- 7% מבני 75 שנים ומעלה עוסקת באופן סדיר בפעילות גופנית.

החוקרת הראשית, דר' קיי אנדרסון-הנלי, אומרת: "מצאנו שעבור קשישים, אימון גופני אינטראקטיבי שמשלב אמצעי מציאות מדומה, פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע במשך 3 חודשים, הניב תועלות תפיסתיות רבות יותר ממינון דומה של פעילות גופנית מסורתית. ניווט בתמונות נוף תלת-ממדיות, התמודדות עם סיבובים והתחרות עם אחרים דורשים התמקדות נוספת, הרחבת תשומת לב ופיצולה וקבלת החלטות מהירה".

17.1.2012

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …