מנגנון תיקון רקמות מובנה בלב

מדענים הראו שבלב קיים מנגנון תיקון רקמות עצמי שאפשר לעורר אותו כדי לתקן נזקים שנגרמו על-ידי התקף לב.

כיום, נזקי התקף לב הם קבועים, אין מנגנון תיקון רקמות עצמי בלב, והנזקים לשריר הלב יכולים להוביל לאי-ספיקת לב, מצב שבו הלב אינו מסוגל לשאוב מספיק דם כדי להזרימו בכל חלקי הגוף.

חוקרים באוניברסיטת קולג' בלונדון שבבריטניה הצליחו להפוך, בחיות מעבדה, תאי גזע לתאי שריר לב, דבר שהעלה את התקווה שיהיה זה אפשרי, אולי, להמריץ לב שניזוק לתקן את עצמו.

תהליך זה הושג על-ידי טיפול בעזרת מולקולת חלבון קצרת שרשרת (פפטיד) שנקראת טימוסין בטא 4, שגרמה לתאי גזע שנמצאים במעטה החיצוני של הלב להתמיין לתאי שריר לב חדשים.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי Nature, פרופסור פול ריליי, שהוביל את המחקר, אומר: "אני יכול לדמיין מטופל שידוע שנמצא בסיכון להתקף לב, בגלל עבר רפואי במשפחתו או בגלל אותות אזהרה שאותרו על-ידי הרופא המטפל, נטול טבלית בבליעה, במשולב עם סטטין, שיכין את ליבו, אם יעבור התקף לב, לתיקון הנזק שיגרם. לממצאינו יכולה להיות השפעה מרכזית על טיפולים בעתיד באי-ספיקת לב".

מאגודת הלב הבריטית שמימנה את המחקר, נמסר: "תיקון לב שניזוק הוא אחת המטרות המובילות בחקר הלב. מחקר פורץ דרך זה הראה שלב של מבוגרים מכיל תאים, שאם יקבלו את הגירוי המתאים, יכולים להיכנס לפעולה ולהיהפך לתאי לב חדשים שיוכלו לתקן את הנזק בלב".
עוד עלל מחלת לב.

9.6.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …