מלריה קוטלת כמעט פי 2 יותר ממה שסברו

מלריה, ככל הנראה, קוטלת אנשים כמעט פי 2 יותר ממה שסברו המומחים, והיא פוגעת גם בילדים גדולים ובמבוגרים, כך נטען במחקר חדש.

תחלואה ותמותה של מלריה נמצאות בירידה משנת 2004, בעיקר בגלל מבצעים לחלוקת כילות, ריסוס בתים בקוטלי חרקים וזמינות רבה יותר של תרופות. בחודש דצמבר 2011, ארגון הבריאות העולמי דיווח על כ- 655,000 מקרי מוות ממלריה בשנת 2010.אך חוקרים שהשתמשו במידע זמין חדש ובכלי דגימה משוכללים יותר, טוענים שהמספר הנכון הוא 1.2 מיליון מקרי מוות, ש- 90% מהם התחוללו באפריקה.

ממצאי החוקרים אף קוראים תיגר על האמונה שילדים שגדלו באזורים מוכי מלריה מפתחים חסינות מפני המחלה בהתבגרותם. רופאים סברו זה זמן רב שהמועדים ביותר לפתח מלריה הם ילדים מתחת לגיל 5 שנים ונשים הרות.

דר סטיבן לים מאוניברסיטת ושינגטון שבארה"ב, שהוביל את המחקר, אומר: "הנחה זו כנראה שגויה. עלינו לשנות את גישתנו ולנסות להגן על כולם, לא רק על ילדים מתחת לגיל 5 שנים ונשים הרות".

צוות המחקר ניתח מידע על תמותה ממלריה בין השנים 1980-2010 שכלל מידע שלא היה זמין במחקרים קודמים. הם ערכו גם התאמות סטטיסטיות של מקרי תמותה שלא נלקחו בחשבון, כולל תמותה של מבוגרים. בנוסף פיתחו החוקרים דרכי חיזוי לשיעורי תמותה ממלריה.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, מומן על-ידי קרן הצדקה של ביל ומלינדה גייטס.

3.2.2012

עוד על מלריה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …