שבץ

מחסום דם מוח – שיטה חדשה תוכל לשפר הולכת תרופות למוח

מדענים באוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה פיתחו שיטה חדשה להולכת תרופות ישירות למוח. הטכניקה, שצריך עוד לנסותה על בני אדם, עושה שימוש במערכת ההולכה של הגוף כדי להעביר תרופות דרך מחסום דם מוח, שבדרך כלל אי אפשר לעוברו.

החוקרים חיפשו דרך לעבור את מחסום דם מוח והתמקדו בחלקיקים קטנים, שמופרשים באופן טבעי על-ידי תאים, שנקראים אקסוזומים. באמצעות הזרקת אקסוזומים לדמן של חיות מעבדה הצליחו החוקרים לרתום את כוחות ההולכה שלהם והשתמשו בהם כדי לנייד תרופה למוח, שהשתיקה גן שקשור במחלת אלצהיימר. בדרך זו פחת ב- 60% ייצורו של חלבון פגום שמצטבר במוח בעת מחלת אלצהיימר. כעת נותר לחוקרים לקבוע האם הפחתת ייצורו של החלבון תשפיע על התקדמות המחלה.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי Nature, הביעו החוקרים את תקוותם שביום מן הימים, ההתקדמות שהשיגו תספק שיטה חדשה להולכת תרופות למטופלים עם מחלת אלצהיימר ומחלת פרקינסון.

החוקר הראשי, דר' מתיו ווד, אומר: "ממצאינו הם דרמטיים ומלהיבים כאחד. זו הפעם הראשונה שתרופות ביולוגיות הועברו ביעילות דרך מחסום דם מוח אל המוח".

מאגודת אלצהיימר הבריטית נמסר בתגובה: "אנו מקדמים בברכה את המחקר. אם שיטת הולכה זו תמצא בטוחה לשימוש בבני אדם, אזי נוכל לראות בעתיד ייצור של תרופות יעילות יותר עבור חולי אלצהיימר".

21.3.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …