מחלות נפש – טיפול בשמן דגים עם אומגה 3 יכול לעזור

אנשים שעומדים בפני סיכון גבוה במיוחד לפתח מחלות נפש יוכלו לשאוב תועלת מנטילת השלמות תזונתיות של שמן דגים עם אומגה 3, כך נטען במחקר חדש.

מדענים מצאו שאנשים שנטלו תוספי תזונה של שמן דגים עם אומגה 3 במשך 12 שבועות היו מועדים פחות לפתח מחלות נפש והפרעות פסיכוטיות במהלך אותה תקופה.

צוות המחקר מבית החולים האוניברסיטאי בוינה שבאוסטריה, בשיתוף עם המרכז לחקר בריאות צעירים במלבורן שבאוסטרליה, גייס 81 מתנדבים שהיו בעלי סיכון גבוה במיוחד לפתח פסיכוזה. 41 מהם קיבלו מדי יום תוספי תזונה של שמן דגים במשך 12 שבועות ושאר הנבדקים קיבלו פלסבו (תרופת דמה).לאחר 12 שבועות, 11 אנשים בקבוצת הפלסבו פיתחו הפרעה פסיכוטית בהשוואה ל- 2 בקבוצה שקיבלה אומגה 3.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת לפסיכיאטריה כללית, מציינים החוקרים את התועלות במניעת התפרצותן של הפרעות פסיכוטיות. מסכמים החוקרים: "הממצא שטיפול ברכיב טבעי יכול למנוע או לכל הפחות לעכב התפרצות של הפרעה פסיכוטית בקרב אנשים עם מחלות נפש, נותן תקווה שיכולות להיות חלופות לתרופות האנטי-פסיכוטיות בשלב של תסמינים מוקדמים (לפני התפרצות ההפרעה). טיפול כזה יכול לייתר שינויים מטבוליים, אי-תפקוד מיני ועלייה במשקל שחווים, לעתים קרובות, מטופלים שנוטלים תרופות אנטי-פסיכוטיות".

2.2.2010

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …