השמנת יתר וכניסה להריון

מולטי ויטמין לנשים בהריון מפחית סיכון לילוד במשקל נמוך

מולטי ויטמין לנשים בהריון יכול להפחית סיכון להולדת ילוד במשקל גוף נמוך מדי, כך נטען במחקר חדש שנערך בקנדה.

אחד הסיכונים הגדולים ביותר לילודים הוא להיוולד מוקדם מדי ובמשקל נמוך מדי. רופאים אינם יודעים מדוע תינוקות נולדים בטרם עת. זוהי אחת הבעיות המרגיזות ביותר בתחום רפואי זה. תינוקות אלה נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות ולמוגבלות, והטיפול בהם ארוך ויקר. כעת נמצא במחקר חדש שישנה דרך להפחית את מספר התינוקות שנולדים במשקל נמוך מדי – נטילה סדירה של מולטי ויטמין לנשים בהריון.

צוות מחקר מאוניברסיטת טורונטו שבקנדה בראשות דר' פרקש שאה ביקש לבחון האם התזונה בעת הריון יכולה להיות גורם. הצוות רצה לבדוק מה טוב יותר לקחת מינון יומי של מולטי-ויטמין במהלך כל ההריון או מינון יומי של חומצה פולית משולבת עם ברזל כפי שמומלץ על-ידי ארגון הבריאות העולמי.

החוקרים בחנו 13 מחקרים שנערכו בנושא ובמקביל ערכו ראיונות לאלפי נשים. המידע שנאסף מייצג יותר מ- 36,000 נשים ותינוקותיהן.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת של האגודה הקנדית לרפואה, הגיעו החוקרים למסקנה שנטילת מולטי-ויטמין שמכיל ברזל, חומצה פולית ורכיבי תזונה נוספים מפחיתה את הסיכון לילודים במשקל נמוך ב- 17%.

דר' שאה מסביר: "אם בוחנים את הנושא ברמה עולמית, מדי שנה נולדים בעולם 135 מיליון תינוקות מהם 20 מיליון במשקל גוף ירוד. אבל אם כל אישה הרה תיטול מולטי-ויטמין, מספר זה יצטמצם מדי שנה ב- 1.5 מיליון. ארגון הבריאות העולמי צריך לאמץ את ממצאינו ולשלבם בהמלצותיו לתזונה בעת הריון".

19.6.2009

עוד על הריון

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …