מדענים מצאו דרך לעצור התפתחות של תאי סרטן הערמונית

מדענים גילו, זו הפעם הראשונה, את המסלול הביוכימי המוגדר שבו הורמון המין, אנדרוגן, מגביר את רמות של חומרים מזיקים הנקראים ROS בבלוטת הערמונית שממריצים את התפתחות הסרטן בה.
המדענים מצאו כי תרופה החוסמת מסלול זה מאריכה, באופן משמעותי, את שיעור ההישרדות ומעכבת את התפתחות הגידול בחיות מעבדה. החוקרים מקווים כי התרופה תשמש בעתיד לגברים הנמצאים בסיכון גבוה לפתח סרטן בערמונית ותמנע הישנות של הגידולים לאחר טיפול.
אומר דר הירק באסו, עורך המחקר: במחקרים קודמים נמצא כי טיפול באנדרוגן מגביר את רמות ROS בתאי סרטן הערמונית התלויים באנדרוגן, אך מסלול הפעילות נותר בלתי ידוע. אנו מצאנו כי אנזים מפתח הנקרא SSAT הוא זה שמשפעל את האנדרוגן.
החוקרים הצליחו ליצר מולקולה מלאכותית הנקראת MDL שמעכבת את פעילותו של אנזים המפתח ובכך עוצרת את התהליך שבסופו מתפתחים תאי סרטן בערמונית.
מסכם דר באסו: ניתן כיום לטפל בחולות סרטן השד, לאחר הניתוח וההקרנות של הגידול הראשוני, באמצעות תרופות שונות המעכבות אנזימים ובכך למנוע או לעכב את הישנות הופעתם של גידולים. טיפול שכזה אינו בנמצא לחולי סרטן הערמונית. המטרה המיידית של מחקרנו הבא היא לפתח טיפול כזה על בסיס המולקולה MDL שיצרנו עבור חולי סרטן הערמונית, בתקווה שתתן מענה נאות ותוכל בעתיד אף לשמש כמניעה לגברים הנמצאים בסיכון גבוה לפתח סרטן בערמונית.
עוד על ערמונית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …