מדיטציית מיינדפולנס

מדיטציית מיינדפולנס יכולה לשפר ריכוז בקרב אנשים עם חרדות

רק 10 דקות של מדיטציית מיינדפולנס בכל יום יכולות להעניק זריקת עידוד ליכולת להתרכז ולמנוע פיזור דעת, כך נטען במחקר קטן היקף.

אנשים שנוטים לגלגל בראשם את אותן מחשבות מדאיגות שוב ושוב, יכולים להפיק תועלת מתרגול מדיטציית מיינדפולנס, כך נמצא במחקר חדש.

מדיטציה בקשיבות פנימית מודעת (מיינדפולנס) כרוכה בהסבת תשומת לב מכוונת אל מה שקורה עכשיו מבלי לשפוט ולחרוץ דעה. חוקרים מאוניברסיטת ווטרלו שבקנדה מצאו כי תרגול יומי בן 10 דקות של מדיטציית מיינדפולנס יכול לשפר את יכולת הריכוז וההתמקדות בקרב אנשים שלקו בהפרעת חרדה.

"ממצאינו מצביעים על כך שתרגול מיינדפולנס יכול להיות בעל השפעות מגנות נגד פיזור דעת בקרב אנשים עם חרדות" כך אומר החוקר מנגרן קסו, דוקטורנט באוניברסיטת ווטרלו שבקנדה.

"מצאנו גם שתרגול מדיטציה עוזר ככל הנראה לאנשים חרדים להסיט את תשומת ליבם מהחרדות הפנימיות שלהם אל מה שמתרחש כאן ועכשיו בעולם החיצוני, דבר שמאפשר להם להתמקד טוב יותר במטלות שלהם". מוסיף החוקר קסו.

במחקר נטלו חלק 82 אנשים עם חרדות. משתתפי המחקר התבקשו לבצע מטלה מבוססת מחשב. לקראת השלמת המטלה נעשו ניסיונות להסיח את דעתם כדי לבחון את יכולתם להישאר ממוקדים.

לאחר הסחת הדעת חולקו המשתתפים באופן אקראי לשתי קבוצות. קבוצה אחת התבקשה לבצע תרגול מדיטציה קצר בעוד שהקבוצה השנייה האזינה לסיפור מוקלט. לאחר שתרגול מדיטציה והאזנה לסיפור הסתיימו, נערכה הערכה מחודשת של יכולת המשתתפים להתמקד.

החוקרים מצאו כי מדיטציית מיינדפולנס, שמגבירה את המודעות להווה, הפחיתה אפיזודות בהן המשתתפים איבדו ריכוז ושבו להיות מוטרדים ממחשבות שחוזרות על עצמן שוב ושוב.

"פיזור דעת אחראי לכמעט מחצית מזרם התודעה היומי. לאנשים עם חרדות, מחשבות חוזרות ונשנות שמסיטות אותם ממטלות השגרה, יכולות להיות בעלות השפעה שלילית על יכולתם ללמוד, להשלים מטלות או אפילו לתפקד בבטחה. יהיה זה מעניין לראות מה תהיינה ההשפעות אם תרגול של מדיטציית מיינדפולנס יהיה נחלת קהלים רחבים יותר של אנשים עם חרדות" מסכם החוקר קסו.

המחקר התפרסם בתאריך 1.5.2017 בכתב העת הכרה וקוגניציה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …