סמן ביולוגי

כושר גופני גבוה מפחית סיכון למוות גם מבלי לרדת במשקל

אנשים שמשפרים את כושרם הגופני, ומשיגים כושר גופני גבוה, יכולים להפחית את הסיכון למוות, גם אם לא ירדו במשקלם, כך נטען במחקר חדש.

מדענים באוניברסיטת דרום קרוליינה שבארה"ב בחנו 14,345 גברים כדי להעריך את השפעות כושר גופני גבוה וירידה במשקל על הסיכון למות.

המדענים מצאו ששמירה על כושר גופני או שיפורו הייתה כרוכה בסיכון מופחת למוות, גם כאשר השינויים במדד מסת הגוף (BMI) לא נלקחו בחשבון.

בעבור כל מדרגה של שיפור בכושר הגופני במהלך תקופה של 6 שנים נצפתה ירידה של 19% בסיכון למוות ממחלת לב ומשבץ, וכמו כן ירידה של 15% בסיכון למוות מכל סיבה שהיא. שינויים במדד מסת הגוף שלעצמם לא נמצאו כרוכים הסיכון מופחת למות.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת מחזור הדם של אגודת הלב האמריקנית, דר' דוק צול לי, שהוביל את המחקר, אומר: "אלו הן חדשות טובות לאנשים שפעילים מבחינה גופנית אך אינם מצליחים לרדת במשקל. אפשר לדאוג פחות בקשר למשקל כל עוד ממשיכים לשמור על הכושר הגופני או משפרים אותו".

מאגודת הלב הבריטית נמסר בתגובה: "המחקר החדש אינו צריך לגרום לאנשים להפסיק לנסות להשיג משקל גוף תקין. אם לוקים בהשמנת יתר או בעודף משקל יש סיכון רב יותר למחלת לב. השמנה באזור הכרס רעה במיוחד".

6.12.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …