ירידה קוגניטיבית

ירידה קוגניטיבית קלה – אין לתת תרופה לאלצהיימר בלי בדיקה גנטית

תרופה בשם דונפזיל (אריספט) שמיועדת למחלת אלצהיימר נרשמת, לעיתים תכופות, במקרים של ירידה קוגניטיבית קלה על אף שאין לכך אישור של רשויות הבריאות. מחקר חדש מצא כי נטילת התרופה אריספט במקרים של שיבוש קוגניטיבי מתון יכולה לזרז הידרדרות נפשית בקרב מטופלים שיש להם מוטציה גנטית ספציפית, כך נטען במחקר שנערך בבית הספר לאחיות באוניברסיטת לוס אנג'לס שבארה"ב, בראשותה של פרופסור סופי סוקולוב.

צוות המחקר בראשות פרופסור סוקולוב מצא כי מצבם הנפשי של מטופלים עם מוטציה K של הגן BChE שנטלו אריספט הידרדר מהר יותר ממצבם הנפשי של מטופלים עם אותה מוטציה שנטלו פלסבו.

דונפזיל (אריספט) מאושר בארה"ב לטיפול במחלת אלצהיימר אך לא בשיבוש קוגניטיבי מתון (רמה קלה של שיטיון שנמצאת בין ירידה קוגניטיבית נורמלית שקשורה בגיל לבין שיטיון מלא. על אף זאת, רופאים נוהגים, לעיתים תכופות, לרשום את התרופה גם למטופלים עם שיבוש קוגניטיבי מתון, טוענים החוקרים.

במחקר בחנו המדענים נתונים ממחקר שנערך בשנת 2005 שבחן את דונפזיל (אריספט) כאפשרות טיפולית גם במקרים של שיבוש קוגניטיבי מתון.

ממצאי המחקר מחזקים את חשיבות השיחה בין המטופל לרופא על תועלות וסיכונים אפשריים של דונפזיל (אריספט), והבדיקה הגנטית במידת הצורך.

המחקר התפרסם בתאריך 24.2.2017 בכתב העת מחלת אלצהיימר.

עוד על שיטיון

עוד על מחלת אלצהיימר

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …