יד מלאכותית רואה חפצים

מצלמה מאפשרת לקטועי יד להושיט יד מלאכותית באופן אוטומטי אל חפצים, כפי שיד רגילה פועלת, כך נמצא במחקר שבחן לראשונה יכולת של יד מלאכותית "לראות" חפצים.

היד התותבת מאפשרת למי שנושא אותה להגיע באופן אוטומטי לחפצים, מבלי לחשוב, כמו שיד אמיתית עושה, כך מדווחים חוקרים מבריטניה.

ביד המלאכותית מותקנת מצלמה שמצלמת באופן מידי את החפץ שנמצא מולה, כדי לקבוע את צורתו ואת גודלו של החפץ. שרירים בזרוע מגורים לגרום לתגובה מהירה ביד המלאכותית כדי שתנוע אל עבר החפץ ותאחז בו.

עורכי המחקר אומרים כי היד המלאכותית נבדקה על מספר קטן של קטועי יד.

"אברים תותבים השתנו אך מעט במאה השנים האחרונות, העיצוב כיום טוב הרבה יותר והחומרים קלים יותר ועמידים יותר, אך האברים התותבים עדיין פועלים באותה הדרך" כך אומר החוקר הראשי, דר' קיאנוש נזרפור, מרצה בכיר להנדסה ביו-רפואית באוניברסיטת ניוקסל שבבריטניה.

"בעזרת שימוש בראייה ממוחשבת, פיתחנו יד מלאכותית שיכולה להגיב באופן אוטומטי. למעשה כמו יד רגילה, המשתמש יכול להושיט את היד ולהרים כוס משקה או ביסקוויט עם לא יותר ממבט חפוז בכיוון הנכון" מסביר דר' נזרפור.

"תגובתיות ויכולת להשלים משימות בזמן נתון הן אחד החסמים העיקריים באברים מלאכותיים. עבור קטועי אברים רבים, נקודת ההתייחסות היא היד או הרגל הבריאה. לכן אברים תותבים נראים להם איטיים ומסורבלים בהשוואה לאברים הבריאים. זו הפעם הראשונה במאה שנים שפותחה יד אינטואיטיבית שיכולה להגיב בלי לחשוב" אומר דר' נזרפור.

עבודת פיתוח זו היא חלק ממאמץ נרחב יותר לייצר יד מלאכותית שיכולה גם לחוש לחץ וטמפרטורה, ולשלוח את המידע  חזרה למוח. כמו ביד הביונית בסרטי מדע בדיוני, האלקטרודות של האבר המלאכותי תיכרכנה סביב קצות העצבים בזרוע, כך שהמוח יוכל לתקשר באופן ישיר עם היד המלאכותית, מסבירים המדענים.

"יד מלאכותית שרואה היא רק אבן דרך לקראת מטרתנו הסופית, אך לא פחות חשוב, כבר היום זהו פתרון זול שאפשר ליישם אותו במהרה ואינו מחייב הכנת תותבים חדשים, אנחנו יכולים להסתגל לתותבים הקיימים" מסכם דר' נזרפור.

המחקר התפרסם בתאריך 3.5.2017 בכתב העת להנדסה עצבית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …