טעויות של המוח יכולות להסביר הפרעות כפייתיות

ביצוע של שגיאה, מפעיל שורה של מנגנונים במוח, היכולה להסביר היווצרותן של בעיות נפשיות כמו הפרעה כפייתית, כך טוענים מדענים.
צוות מחקר מאוניברסיטת מישיגן גילה כי חלק מסוים במוח הופך לפעיל יותר כאשר אנו מבחינים כי טעות שעשינו היא בעלת השלכות חמורות.
באמצעות טכניקת הדמיית מוח מתקדמת, הצליחו המדענים לעקוב אחר תיפקוד מוחי הנכנס להילוך גבוה כאשר אנו שוגים. תיפקוד זה קשור לרגשות.
החוקרים השוו את תיפקודו של אזור זה במוח, בעת ביצוע שגיאה, אצל 12 נבדקים בריאים מול אנשים שלקו בהפרעה כפייתית.
הפרעה כפייתית מאופיינת בחרדה עמוקה המובילה לאובססיות ולהתנהגות חוזרת ונישנת, כגון: ספירה מחדש, בדיקת דברים ורחיצת ידים שוב ושוב.
12 הנבדקים הבריאים עברו סקירת מוח בעת ביצוע של סידרת מבחנים. עבור הצלחה בחלק מן המבחנים ניתן פרס כספי, ועבור כשלון בחלק אחר של המבחנים הוטל קנס כספי. הנבדקים חויבו לענות במהירות על-ידי לחיצה על כפתור. החוקרים גילו להם מיד אם טעו או שהשתהו יתר על המידה.
במחקר שהתפרסם בכתב העת לנוירולוגיה, אומר דר טילור עורך המחקר: באופן כללי, התגובה לשגיאה שעולה כסף היתה גדולה יותר מתגובה לשגיאה שאין לה השלכות כספיות. פעילותו של האזור המסוים במוח מצביעה על חשיבות הרגשות בתהליך קבלת החלטות. הדבר המענין שגילינו הוא שתגובתו של אותו אזור במוח לשגיאה שאין לה השלכה כספית, אצל אלה שלקו בהפרעה כפייתית, היתה בעוצמה הדומה לתגובתם של בריאים לשגיאה שעולה כסף. אנו מקווים שהמחקר יסייע לנו לטפל בהפרעה כפייתית.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …