טיפול פרוביוטי לאוטיזם

במחקר בו נמצא קשר בין רמות גבוהות של חיידקים מזיקים במערכת העיכול לבין אוטיזם, הועלתה ההשערה כי ניתן לטפל בבעיה פסיכולוגית זו ביעילות באמצעות טיפול פרוביוטי (חיידקים טובים).
במחקר שנערך באוניברסיטת רידינג שבבריטניה, בראשות פרופסור גלן גיבסון, נבדקו רמות חיידקים בצואתם של ילדים אוטיסטים וילדים בריאים. נמצא כי בצואתם של ילדים אוטיסטים יש רמות גבוהות יותר של חיידק הנקרא קלוסטרידיום בהשוואה לילדים בריאים.
המחקר נערך בגלל הצטברות ראיות כי לילדים אוטיסטים יש, במקרים רבים, בעיות במערכת העיכול בתדירות גבוהה יותר מאשר לילדים בריאים.
צוות המחקר התכוון לבחון האם מתן של טיפולים פרוביוטים (תוספת של חיידקים טובים בכמוסות) יקטין את כמות החיידקים המזיקים במערכת העיכול ויסייע בטיפול באוטיזם.
למרבה הצער לא הגיע המחקר לידי גמר מכיוון שהורי הילדים לא היו מוכנים לקבל את התבנית המקובלת של מחקר קליני בו חלק מן הנבדקים מקבלים פלסבו (תרופת דמה שאין בה חומר פעיל) ובמהלך המחקר מפסיקים את הטיפול וממירים אותו בפלסבו.
הורי הילדים האוטיסטים סרבו להפסיק את הטיפול בפרוביוטיקה מכיוון שהתקבלו תוצאות חיוביות. סירובם של ההורים לא איפשר לסיים את המחקר כמתוכנן ולכן אין לו תוקף מחקרי מקובל. למרות זאת טוען פרופסור גיבסון כי מן הממצאים החלקיים עולה כי טיפול פרוביוטי בעזרת חיידקים ידידותיים עשוי להיות טיפול יעיל בעת אוטיזם.
נטען כי החיידקים המזיקים במערכת העיכול עלולים ליצר רעלנים שישפיעו על תיפקודי המוח ויגרמו להופעת תסמיני אוטיזם. פרופסור גיבסון מדגיש כי קשה לקבוע מהי הסיבה ומיהו המסובב במקרים של אוטיזם, כלומר האם החיידקים המזיקים מעוררים אוטיזם או שמא בעקבות אוטיזם מתרבים החיידקים המזיקים.
עוד על פרוביוטיקה

6.9.2006

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …