טיפול חדש בקרישת דם

טיפול חדש בקרישת דם

טיפול בחלבון שידוע כמווסת כולסטרול, יכול להיות מעורב בהיווצרותם של קרישי דם ולשמש טיפול חדש בקרישת דם, כך נטען במחקר חדש שהתפרסם בכתב העת דם.

מדענים באוניברסיטת רדינג התמקדו בחלבון שנקרא LXR, שמשמש מטרה חשובה לתרופות להורדת כולסטרול. במחקר נמצא שחלבון זה מדכא גם, ככל הנראה, תפקוד של תאי דם שנקראים טסיות, שיש להם חלק בהיווצרות קרישי דם.

מהממצאים עולה שתרופות שיעדן הוא החלבון LXR יכולות להיות טיפול חדש בקרישת דם ולסייע במניעת טרומבוזיס (פקקת) שיכולה להוביל להתקף לב ולשבץ.

פרופסור ג'ון גיבינס, שהוביל את המחקר, אומר: "קרישת דם היא תהליך חיוני שמטרתו למנוע דימום. קרישת דם בלתי הולמת בתוך מערכת כלי הדם, שידועה בשם טרומבוזיס, היא הדבר שמעורר התקפי לב ושבץ, מחלות שקוטלות יותר אנשים מכל מחלה אחרת. מחקר פורץ דרך זה סולל את הדרך לתרופות חדשות ויעילות יותר למניעת פקקת ".

במחקר, שנערך בחיות מעבדה, נמצא שאלה שקיבלו את התרופות שיעדן הוא החלבון LXR, היו בעלי קרישי דם קטנים יותר שיציבותם פחותה. על אף שקרישי דם עדיין נוצרו, יציבותם הייתה פחותה ב- 40% בהשוואה לקרישי דם רגילים, ולכן נמנע מהם לחסום כלי דם.

פרופסור ג'רמי פירסון, מאגודת הלב הבריטית, אומר: "תרופות נגד קרישה ותרופות להורדת כולסטרול חיוניות להפחתת הסיכון להתקף לב או לשבץ במטופלים בסיכון גבוה, אבל אינן יעילות תמיד ואינן מתאימות לכל המטופלים בגלל הסיכון לתופעות לוואי. הממצא, שהראה שתרופות להורדת כולסטרול שיעדן הוא החלבון LXR יכולות גם להפחית קרישת דם מסוכנת, פותח בפנינו נתיבים לקראת טיפולים חדשים ויעילים יותר".

עוד על פקקת

17.3.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …