פוסט טראומה

טיפול במוסיקה יכול להפחית תסמינים של דיכאון

טיפול במוסיקה יכול לסייע בשיכוך דיכאון כאשר הוא ניתן במקביל לטיפולים מקובלים כמו תרופות או ייעוץ פסיכולוגי, כך נטען במחקר חדש.

מדענים מפינלנד מצאו שאנשים שנוטלים חלק, באופן סדיר, במפגשים של טיפול במוסיקה נוטים לחוות פחות תסמינים דיכאוניים בהשוואה לאלה שאינם מטופלים באמצעות מוסיקה.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת הבריטי לפסיכיאטריה, טוען כי טיפול במוסיקה היא תוספת מועילה לטיפולים שניתנים לאנשים שחווים דיכאון.

החוקר הראשי, פרופסור כריסטיאן גולד, מאוניברסיטת גיואסקיילה שבפינלנד, אומר: "מחקרנו הראה כי טיפולים במוסיקה, כתוספת לטיפול תקני כמו תרופות, פסיכותרפיה וייעוץ פסיכולוגי, עוזר לאנשים לשפר את רמות הדיכאון והחרדה שלהם. נדרשים מחקרים נוספים כדי לאושש את ממצאינו וכדי לקבוע את יעילות הטיפול מול עלותו".

מעמותת טיפולים במוסיקה בבריטניה נמסר בתגובה: "טיפולי מוסיקה הם טיפול בטוח ובעל עלות סבירה למספר מצבים פסיכולוגיים ונוירולוגיים שכיחים. טיפולי מוסיקה יכולים לספק את המפתח לשחרור הפוטנציאל הגלום במטופל ללא תלות בדברים שבולמים וחוסמים אותו. מחקר זה הוא צעד עצום קדימה והוא מוכיח שיש לשקול טיפול במוסיקה כטיפול קו ראשון בדיכאון ובחרדה".
עוד על דיכאון

עוד על חרדה

1.8.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …