מתיחת שריר

טיפול בכאבים כרוניים באמצעות הטלפון

מחקר שבחן טיפול בכאבים כרוניים בקרב אנשים עם כאב כרוני מתפשט, מצא שהם יוכלו לשאוב תועלת מקורס קצר של טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שמועבר בטלפון.

כאב כרוני מתפשט פוגע ב- 10% לערך מכלל האוכלוסייה. טיפול בכאבים כרוניים מסוג זה הוא קשה וסובלים רבים נאלצים להפסיק לעבוד בגללו.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע לאנשים לנהל את הכאב ביעילות רבה יותר. המחקר, שהתפרסם בכתב העת לרפואה פנימית, הוא הראשון שבחן את השפעת הטיפול באמצעות טלפון.

החוקרים בחנו 442 אנשים בני 25-60 שנים, שקיבלו במשך 6 חודשים טיפול CBT בטלפון, תוכנית אימון גופני מדורגת, שילוב של טיפול בטלפון עם תוכנית אימון גופני מדורגת, או את הטיפול המקובל.

החוקרים מצאו ששלושה מכל עשרה שקיבלו טיפול CBT באמצעות טלפון דיווחו על תוצאות חיוביות בהשוואה ל ? 8.1% בלבד בקרב אלה שקיבלו את הטיפול התקני.

פרופסור גרי מקפארין מאוניברסיטת אברדין שבסקוטלנד, שהוביל את המחקר, אומר: "היה חשוב לנו במיוחד לבחון מתן טיפול CBT בטלפון מכיוון שדרך זו מגבירה את גמישות מתן העזרה על-ידי המטפלים ואת גמישות קבלתה על-ידי המטופלים. הממצאים מצביעים על כך שאנחנו יכולים לשפר תסמינים לאנשים רבים".

גם הטיפול בעזרת אימון גופני נמצא יעיל להקלה על כאב ועל מוגבלות.

פרופסור אלן סילמן, מהאגודה לחקר ארטריטיס בבריטניה, שמימנה את המחקר, מוסיף: "טיפול קוגניטיבי התנהגותי שמבוסס על טלפון יכול לסייע לאנשים עם כאב כרוני מתפשט בדרך זמינה וקלה ליישום".

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא שיטת טיפול פסיכולוגי שמטפל בקשר שבין מחשבות, רגשות והתנהגות ומתמקד במועקות שקורות כאן ועכשיו.

15.11.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …