טיפולי רפואה משלימה בארה´´ב 34 מיליארד דולר בשנה

אזרחי ארה"ב מוציאים מדי שנה 34 מיליארד דולרים על טיפולי רפואה משלימה, כך נטען בסקר לאומי ראשון מזה עשור. סכום זה מצביע על מגמה של צרכנים לחפש טיפולים בעלי אופי אישי ולא מנוכר כמו הרפואה המודרנית שמסתמכת יותר ויותר על חידושים מתחום ההייטק.

דר' ג'וזפין בריגס, מנהלת המרכז הלאומי בארה"ב של טיפולי רפואה משלימה ואלטרנטיבית, אומרת: "אנחנו מדברים על קשת גדולה של טיפולי בריאות החל מטיפולים מבטיחים והגיוניים וכלה בטיפולים שעלולים להיות מסוכנים. חובה להשקיע יותר מחקר בטיפולים אלה מכיוון שההוצאה הכספית בעבורם היא ניכרת".

הדוח שפורסם מתבסס על סקר שנערך בשנת 2007 על-ידי המרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן (CDC) בקרב יותר מ- 23,000 מבוגרים בכל רחבי ארה"ב. מהדוח עולה שיותר משליש המבוגרים בארה"ב משתמש ברפואה אלטרנטיבית וצורך טיפולי רפואה משלימה. רפואה אלטרנטיבית כוללת מגוון רחב של שירותים החל ממדיטציה ויוגה וכלה בתוספי תזונה. ויטמינים ומינרלים אינם כלולים בדוח הנוכחי ומידע אודותיהם יימסר בעתיד.

כאב הוא הסיבה העיקרית שבעטייה מנסים אנשים עיסוי, פלדנקרייז, כירופרקטיקה וטיפולים אלטרנטיביים אחרים. בקרב משתמשי תוספי התזונה, גלוקוזאמין וכונדרויטין לטיפול בכאבי מפרקים ושמן דגים עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3 להקטנת הסיכון למחלת לב הם הפופולריים ביותר.

ההוצאה הפרטית לרפואה אלטרנטיבית בארה"ב עומדת על יותר מ- 11% מסך ההוצאה לבריאות. 44% ממנה הם על תוספי תזונה, ובראש הרשימה נמצאים שמן דגים, גלוקוזאמין ואכינצאה. הוצאה על מוצרים היא שעומדת כמעט על 15 מיליארד דולר בשנה היא כשליש מההוצאה של הצרכנים על תרופות מרשם רופא.

35% מההוצאה לרפואה אלטרנטיבית היו טיפולי דיקור סיני, כירופרקטיקה וטיפולי מגע אחרים. ההוצאה על טיפולים אלה שעומדת על כמעט 12 מיליארד דולר בשנה היא כרבע מההוצאה של הצרכנים על טיפולי רופאים קונבנציונליים.

עוד עולה מהדוח ש- 38 מיליון מבוגרים פנו למטפלים אלטרנטיביים בשנת 2007. הם שילמו בממוצע 50 דולר לביקור. ההוצאה השנתית הממוצעת לטיפולים עמדה על 122 דולר ו- 177 דולר למוצרים. ההוצאה לטיפולי הומאופתיה הגיעה ל- 3 מיליארד דולר.

30.7.2009

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …