הסוד המנטלי

טיפולי בוטוליניום והקלה על בריחת שתן

המחקר הגדול ביותר עד עתה לבחינת יעילות טיפול באמצעות בוטוליניום טוקסין על בריחת שתן הראה שזהו טיפול יעיל בשלפוחית שתן בעלת פעילות יתר (OAB), מצב מגביל שפוגע ב- 20% מהאנשים מעל לגיל 40 שנים.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת האירופאי לאורולוגיה, נערך באוניברסיטת לסטר שבבריטניה בראשותו של דר' דגלאס טינסלו.

שלפוחית שתן בעלת פעילות יתר (OAB) היא סוג של בריחת שתן שתסמיניו כוללים דחף להטיל שתן, קימה בלילה להשתין ובריחת שתן לעתים לפני שמספיקים להגיע לשירותים. בריחת שתן, באופן כללי, שכיחה יותר בקרב נשים, והיא מצב מביך שפוגע בשגרת החיים.

שלפוחית שתן בעלת פעילות יתר נגרמת, בדרך כלל, על-ידי שריר שלפוחית שתן פעיל מדי שמתכווץ באופן אקראי ולא רק כשנוח לרוקן את השלפוחית (DO). הטיפול המקובל הוא תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן, שתייה מתוכננת של נוזלים ותרופות שונות. צעדים אלה מסייעים לחלק מהסובלים, אך מספר לא קטן של מטופלים אינו חווה הטבה או שסובל מתופעות לוואי קשות.

צוות המחקר בחן, במשך 4 שנים, 240 נשים שסבלו מ- DO חמור ולא השתפרו לאחר קבלת שני סוגים שונים של טיפול תרופתי.

דר טינסלו אומר: "מצאנו שטיפול בודד בעזרת בוטוליניום טוקסין הוא טיפול יעיל מאוד לתסמינים של DO. המטופלות הפחיתו את מספר ההשתנות ביום ב- 1-2 פעמים, והתמעטו באופן ברור מספר הפעמים שבו היה דחף חזק למהר לשירותים להטיל שתן. בקרב נשים שטופלו בבוטוליניום טוקסין מספר הפעמים של צורך דחוף להטיל שתן צנח מ- 6 פעמים ביום לפחות מפעם אחת. הדבר המרגש ביותר היה ש- 40% מהנשים הפסיקו לסבול לחלוטין מבריחת שתן לאחר 6 שבועות ושליש המשיך להימנע מבריחת שתן במשך 6 חודשים לאחר הטיפול. ההשפעה של בוטוליניום טוקסין החלה לרדת לאחר כ- 6 חודשים. הטיפול לא היה נטול סיבוכים. אחת מכל 8 נשים חוותה קושי כלשהו לרוקן את שלפוחית השתן במשך 6 החודשים מהטיפול (בגלל השיתוק של שריר השלפוחית). עניין זה טופל על-ידי לימוד של הנשים איך להשתמש בצנתרים חד-פעמיים. ממצאינו חשובים מכיוון שכעת יש לנו מידע מדויק מהי התועלת שניתן להפיק מהטיפול בבוטוליניום טוקסין ומהי השכיחות של תופעות הלוואי. נתונים אלה יקלו על מטופלים להחליט האם הם מעוניינים בטיפול זה. בעיה זו של שלפוחית השתן היא מצב מאוד מתסכל עבורי כרופא, ובוטוליניום טוקסין פועל הרבה יותר טוב מהתרופות שעומדות לרשותנו. המטופלים שלי שבעי רצון, אפילו אם יש סיכוי שיזדקקו לשימוש בצנתר".

13.3.2012

עוד על בריחת שתן

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …