בדיקה לגילוי מין העובר

טיפולים כימותרפיים לנשים הרות עם סרטן

חדשות מעודדות מחוקרים לנשים שמוצאות את עצמן במצב מאוד מפחיד, סרטן בעת הריון. במחקרים נטען שאפשר לתת לנשים אלו טיפולים כימותרפיים כמעט באותו האופן שבו מטפלים בחולי סרטן אחרים, עם סיכון מזערי לעובר.

זה זמן רב רופאים מחפשים איך לאזן בין טיפול באישה הרה עם סרטן לבין הצורך להגן על העובר מהשפעות הרעילות של טיפולים כימותרפיים לסרטן ומהשפעות מסוכנות של טיפולי הקרנות. סדרה של מאמרים בנושא זה התפרסמה בכתב העת היוקרתי לנצט.

מחקר שנערך בבלגיה עם 70 ילדים באירופה שנחשפו לכימותרפיה בהיותם ברחם מצא שהם התפתחו היטב כמו שאר הילדים, לפי בדיקות שנערכו בליבם, במנת המשכל שלהם ובבריאותם הכללית. הבדיקות נערכו בעת הולדתם, בגיל 18 חודשים ומדי כמה שנים עד להגיעם לגיל 18 שנים

סקירת מחקרים שערכו מדענים מבלגיה מצאה שמתן טיפולים כימותרפיים לאחר השליש הראשון להריון אפשרי, בעזרת שימוש מוגבר באולטרה-סאונד כדי לוודא שהעובר מתפתח כראוי. עדיף לבצע טיפולי הקרנות בשני השלישים הראשונים של ההריון כאשר העובר קטן דיו כדי להגן עליו עם שמיכת בדיל.

באותו המחקר נמצא שהפסקת הריון אינה משפרת את סיכויי הצלחת טיפולים כימותרפיים וטיפולי הקרנות של האם ההרה.

סוג הסרטן יכול לקבוע. ניתוח שנערך בישראל למחקרים קודמים הראה שנשים הרות עם סרטן דם תאלצנה להפסיק את הריונן כאשר אי-אפשר לדחות טיפול כימותרפי.

סקירה שערכו חוקרים מצרפת ומארה"ב הגיעה למסקנה שראוי לשמר הריון בקרב נשים עם סרטן צוואר הרחם או סרטן שחלות במידת האפשר.

10.2.2012

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …