חשיפה לא מספיקה לשמש יכולה להגביר סיכון לטרשת נפוצה

אנשים עם חשיפה לא מספיקה לשמש שלוקים בזיהום שנקרא מונונוקליאוזיס (מחלת הנשיקה), נמצאים, ככל הנראה בסיכון מוגבר להתפתחות טרשת נפוצה (MS).

מונונוקליאוזיס יכול להיגרם על-ידי נגיף אפשטיין-בר (EBV), שבדרך כלל אינו גורם לתסמינים בילדים עד גיל 5 שנים, אך יכול לגרום למחלה זיהומית אם נדבקים בו בגיל הנעורים או בבגרות.

חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה עקבו אחר אשפוזים בבתי חולים במשך 7 שנים וזיהו 56,681 מקרים של טרשת נפוצה ו- 14,621 מקרים של מונונוקליאוזיס זיהומי.

צוות המחקר אסף נתונים של סוכנות החלל האמריקנית (NASA) על עוצמות הקרינה האולטרה סגולה (UV) בבריטניה ומצא שכאשר משלבים השפעות של חשיפה לקרני השמש עם זיהום של מונונוקליאוזיס, מוצאים את השילוב ב- 72% ממקרי טרשת נפוצה בבריטניה. חשיפה לא מספיקה לשמש בלבד נמצאה ב- 61% ממקרי טרשת נפוצה.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת נוירולוגיה, דר' ג'ורג' אברס, שהוביל את המחקר, אומר: "ידוע שטרשת נפוצה שכיחה יותר באזורים בעלי קרינה מופחתת שבהם אנשים מועדים יותר להיות חסרים בויטמין D. מכיוון שהמחלה נקשרה בגורמי סביבה כמו רמות נמוכות של חשיפה לשמש ועבר של מונונוקליאוזיס זיהומי, רצינו לבדוק האם שילוב של שני דברים אלה יכול לסייע בהסבר לשכיחות המחלה בבריטניה. אפשר שחוסר בויטמין D מוביל לתגובה לא תקינה לנגיף אפשטיין-בר".
עוד על טרשת נפוצה

19.4.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …