חשיבותה של תזונה בהריון

מדענים בבריטניה בדקו את חשיבותה של תזונה בהריון ומצאו הוכחה כי תזונה טובה במהלך הריון יכולה להפחית את הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 מאוחר יותר בחיי הילד.

חוקרים באוניברסיטת קיימברידג' שבבריטניה מצאו שתזונה דלה בעת הריון מחישה קצב של שינויי מפתח גנטיים שמצטברים במהלך תהליכי הזדקנות. החוקרים ערכו ניסויים בחיות מעבדה ומצאו שעל-ידי שינוי בכמות החלבון במהלך הריון הם יכולים להשפיע על הסיכון לצאצאים לפתח סוכרת מסוג 2 בזקנתם.

החוקרים הסיקו ששינויים גנטיים כתוצאה מתזונה דלה של האם מובילים לביטוי מופחת של גן שנקרא HNF4A, הנדרש ללבלב כדי לייצר ביעילות אינסולין.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת של האקדמיה הלאומית בארה"ב למדעים, עורכת המחקר, דר' סוזן אוזן, אומרת: "מה שמרגש בממצאים אלה הוא שכעת אנו מבינים באמת איך תזונה במהלך 9 חודשי החיים הראשונים ברחם מעצבים את בריאותנו לטווח ארוך על-ידי השפעה על הדרך שבה תאי גופנו מזדקנים".

פרופסור ג'רמי פירסון מאגודת הלב הבריטית מוסיף: "ממצאי המחקר מתווספים להוכחה שתזונת אם יכולה לשנות את תפקודם של גנים מסוימים בעובר. זו לא סיבה לאימהות הרות להיות חרדות. נהפוך הוא, ממצאי המחקר מחזקים את המלצתנו לנשים הרות לצרוך תזונה בריאה ומאוזנת".
8.3.2011

עוד על הריון

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …