לחץ דם גבוה

חרדה מבדיקות דם גורמת לשליש ממקרי יתר לחץ דם

חרדה מבדיקות דם גורמת לכך ששליש ממטופלים יאובחנו עם יתר לחץ דם למרות שסבלו למעשה רק מעצבנות או מחששות בעת הבדיקה, כך נטען במחקר חדש.

מדענים מאוניברסיטת ברצלונה שבספרד מצאו שחלק ניכר ממקרי לחץ דם גבוה הם, ככל הנראה, מקרים של חרדה מבדיקות דם (יתר לחץ דם מחלוק לבן), מצב שבו לחץ דמו של הנבדק גבוה במרפאתו של הרופא אבל תקין בשאר הזמן.

צוות המחקר בחן כ- 70,000 מטופלים שאובחנו כלוקים ביתר לחץ דם. מבין אלה שאובחנו עם יתר לחץ דם עמיד, כזה שלא הגיב לטיפול אגרסיבי, 37% נמצאו כלוקים בחרדה מבדיקות דם (יתר לחץ דם מחלוק לבן) לאחר שנמצאו במעקב במשך 24 שעות בתנאי חיים ועבודה נורמאליים. שיעור יתר לחץ דם מחלוק לבן בקרב נשים היה גבוה במיוחד ועמד על 42%.

לאור ממצאים אלה, שהתפרסמו בכתב העת יתר לחץ דם של אגודת הלב האמריקנית, טוענים החוקרים שיש לבצע מעקב במשך 24 שעות כדי לאבחן יתר לחץ דם. החוקר הראשי, דר' אלחנדרו דה-לה-סיירה, אומר: "רופאים צריכים לעודד שימוש במעקב בן 24 שעות כדי לאושש את קיומו של יתר לחץ דם עמיד במטופליהם, דבר שיבטיח את אפשריות הטיפול היעילות ביותר. מטופלים ישאבו תועלת על-ידי הידיעה האם לחץ דמם תקין במהלך פעילותם השגרתית או שמא הם זקוקים לתגבור תזונתי ולאמצעים תרופתיים כדי להשיג את המטרה".

29.3.2011
עוד על יתר לחץ דם

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …