מיומנויות חיים

חמש מיומנויות חיים שיכולות להמריץ בריאות ושמחת חיים

יציבות רגשית, החלטיות, שליטה, אופטימיות ומצפוניות הן מיומנויות חיים חשובות שיכולות להגביר את הסיכוי לחיים שמחים ובריאים. אנשים עם מאפיינים כאלה מועדים להיות בריאים יותר, פחות בודדים ויציבים יותר מבחינה כספית, כך נמצא במחקר שנערך בבריטניה.

זהו הממצא העיקרי של מחקר חדש שבחן יותר מ- 8,000 אנשים, בני 52 שנים ויותר בבריטניה. החוקרים מצאו קשר בין חמש מיומנויות אלה לבין בריאות טובה יותר, פחות מחלות כרוניות, פחות דיכאון, פחות בידוד חברתי ויותר יציבות כספית.

"אף אחת מהמיומנויות שלעצמה הייתה חשובה יותר מהמיומנויות האחרות, השפעתן המועילה הייתה תוצאה של הצטברותן של מיומנויות חיים אלה" כך אומר פרופסור אנדריו סטפטו, מהפקולטה לאפידמיולוגיה ובריאות הציבור באוניברסיטת קולג' שבבריטניה.

"קיימים מחקרים על מיומנויות אינדיבידואליות כמו מצפוניות ואופטימיות בקרב מבוגרים, אך עד עתה לא הרבו לחקור את השפעת השילוב בין חמש מיומנויות חיים אלה" אומר פרופסור סטפטו.

להלן הממצאים העיקריים:

  • כמעט רבע מהאנשים שהיו בעלי הכי פחות מיומנויות אלה דיווחו על תסמינים דיכאוניים, אבל רק 3% מבעלי ארבע או חמש המיומנויות האלה חוו תסמיני דיכאון.
  • כמעט מחצית מאלה שהיו בעלי הכי פחות מיומנויות אלה אמרו שהם חווים רמות גבוהות של בדידות, לעומתם רק 11% מבעלי ארבע או חמש המיומנויות האלה דיווחו על רמות גבוהות של בדידות.
  • מעט יותר משליש מאלה שהיו בעלי הכי פחות כישורי חיים טענו כי בריאותם דלה או בינונית, בהשוואה ל- 6% מאלה שהיו בעלי ארבע או חמש מיומנויות חיים.

"הופתענו מרוחבה של קשת התהליכים השונים בתחומי כלכלה, חברה, מצב נפשי ובריאות ומוגבלות, שנמצאה קשורה בחמש מיומנויות חיים אלה. ממחקרנו עולה כי אימוץ מיומנויות אלה ותחזוקתן בתחילת החיים הבוגרים היא רלבנטית לבריאות ולשמחת החיים בזקנה". מסכם פרופסור סטפטו.

החוקרים מדגישים כי מחקרם לא עסק בהוכחת קשר סיבתי אלא במציאת קשר נסיבתי בין מיומנויות חיים לבין בריאות ושמחת חיים.

המחקר התפרסם בתאריך 10.4.2017 בכתב העת לאסופות מחקרים חדשים של האקדמיה הלאומית למדעים.

עוד על דיכאון

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …