סיכון למחלת לב

חיזוי התקף לב – רמז חדש

לעתים קרובות מדי, אנשים שעוברים בהצלחה בדיקת לב במאמץ מתמוטטים לאחר ימים ספורים עם התקף לב. מדענים מצאו רמז שיוכל, ככל הנראה, בעתיד לסייע לרופא ולאפשר לו חיזוי התקף לב שעומד להתרחש בקרוב, בתקווה למנוע אותו.

חיזוי התקף לב הוא משאלת לב של רבים וטובים בשירותי הבריאות. רוב התקפי הלב מתחוללים כאשר מרבץ שומני בעורק בשריר הלב מתבקע ונוצר קריש דם כדי לסתום את הפרצה. אם קריש הדם גדול מדי הוא חוסם את זרימת הדם וגורם להתקף לב.

הבעיה: הבדיקות הטובות ביותר כיום אינן יכולות לנבא מתי זה יקרה.

במחקר, שהתפרסם ב- 21.3.2012 בכתב העת מדע מתורגם לרפואה, צוות מדענים בראשותו של דר' אריק טופול דיווח על רמז חדש שהתגלה על-ידי חיפוש בדגימות דם של תאים שנשרו מדפנות של עורקים חולים. הצוות מצא בדמם של 50 אנשים, שזה עתה עברו התקף לב, רמות גבוהות של תאים מעוותים שנשרו מהדפנות של העורקים.

השלב הבא, לדברי דר' טופול, הוא ללמוד כמה מוקדם מופיעים תאים אלה בזרם הדם לפני התקף הלב, והאם זיהוי שלהם יאפשר מתן תרופות שמונעות היווצרות קרישי דם כדי למנוע התקף לב. החוקרים מתכננים לגייס למחקר דגימות דם שנלקחו בחדרי מיון מאנשים שהתלוננו על כאבים בחזה אך לא עברו התקף לב.

מסכם דר' טופול: "אין לצפות שנוכל לחזות התקפי לב בזמן הקרוב. נזדקק עוד להרבה מחקרים כדי לאושש את ההנחה שתאי אנדותל (רקמת החיפוי הפנימית בעורקים) נפגעים ונושרים לא רק תוך דקות ספורות לפני התקף לב אלא שעות ואולי ימים קודם לכן. אנו משערים שהרובד הטרשתי בעורק מתפרק בהדרגה ואפשר שתאי האנדותל נושרים כשבועיים לפני התקף הלב".

21.3.2012

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …