חומרי הדברה במזון קשורים במנת משכל נמוכה יותר בקרב ילדים

חשיפה של חומרי הדברה במזון  עוד ברחם יכולה להיות קשורה להישגים נמוכים יותר במבדקי אינטליגנציה בילדות, כך נטען במחקר חדש.

מדענים מאוניברסיטת ברקלי שבארה"ב בחנו 329 ילדים שמתגוררים בסביבה חקלאית ועקבו אחריהם עוד בהיותם עוברים ברחם. במהלך ההריון נטלו שתי דגימות שתן של הנשים ההרות, ובמרוצת המחקר נטלו דגימות שתן מהילדים עצמם במרווחי זמן קבועים מגיל 6 חודשים ועד לגיל 5 שנים, במטרה למדוד רמות של תוצרי פירוק של חומרי הדברה במזון. בגיל 7 שנים עברו הילדים בדיקות להערכת יכולותיהם התפיסתיות.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת לרפואה סביבתית, פרופסור ברנדה אשכנזי, שהובילה את המחקר, אומרת: "בעבור כל עלייה של פי 10 ברמות חומרי הדברה במזון להן נחשף העובר במהלך ההריון נרשמה ירידה של 5.5 נקודות במנת המשכל (IQ) של הילד בגיל 7 שנים. הקשר היה ניכר במיוחד כאשר בחנו את הנושא בראייה מערכתית. משמעותם של הבדלים אלה במנת משכל היא שיותר ילדים נדחקים לתחתית יכולות הלמידה, ויותר ילדים יזדקקו לשירותים מיוחדים בבית הספר".

מחקר אחר שנערך באוניברסיטת קולומביה, ואף הוא התפרסם באותו כתב עת, מצא שחשיפת הורים לחומר הדברה שנקרא כלורפיריפוס נמצאה קשורה למנת משכל דלה ולבעיות בזיכרון עבודה אצל ילדיהם בגיל 7 שנים. המחקר התמקד בילדים מסביבה עירונית ומדד את רמות חומר ההדברה בחבל הטבור של הילדים לאחר לידתם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …