חומצה פולית

חומצה פולית בהריון יכולה להגן על הילדים מפני לחץ דם גבוה

רמות גבוהות יותר של חומצה פולית במשך ההריון יכולות להפחית את הסיכון ליתר לחץ דם בילדים שלאימהותיהם יש גורמי סיכון למחלת לב, כך נטען במחקר חדש.

"מחקרנו מוסיף מסד הוכחות חדש על מקורו של לחץ דם גבוה בשלבי החיים הראשונים. ממצאינו מעלים את האפשרות כי הערכת סיכון מוקדמת והתערבות לפני הריון ובמהלכו יכולה להוביל לדרכים חדשות למניעת יתר לחץ דם והשלכותיו על פני תוחלת חיים רב-דורית" כך אומרת דר' קסיובין וונג, החוקרת הראשית מאוניברסיטת בוסטון שבארה"ב.

צוות המחקר בחן נתונים של כמעט 1,300 צמדים של אימא וילד במחלקת יולדות במרכז הרפואי בבוסטון שבארה"ב. המעקב אחריהם נערך בין השנים 2003-2014.

החוקרים ביקשו לבדוק האם רמות חומצה פולית של האם וגורמי הסיכון שלה למחלות לב, כמו יתר לחץ דם, סוכרת והשמנת יתר השפיעו על לחץ הדם של הילד.

כמעט 29% מהילדים היו בעלי לחץ דם סיסטולי גבוה בגילאים 3-9 שנים. לחץ דם סיסטולי הוא הערך המספרי הגבוה שמתקבל במדידת לחץ דם. ילדים עם לחץ דם גבוה נטו להיות ילדים של אימהות עם השמנת יתר טרום הריון, לחץ דם גבוה וסוכרת.

ילדים אלה היו גם מועדים יותר להיות בעלי משקל נמוך יותר בלידה ובעלי ממד מסת גוף גבוה (BMI – הערכת כמות שומן בגוף שמתבססת על היחס שבין גובה למשקל).

רמות גבוהות יותר של חומצה פולית במשך ההריון היו קשורות לסיכון מופחת ב- 40% של לחץ דם גבוה בקרב ילדים לאימהות עם גורמי סיכון למחלות לב.

במחקר נמצא כי רק בקרב אימהות שהתקיים אצלן שילוב של רמות גבוהות של חומצה פולית וגורמי סיכון למחלות לב נצפתה ירידת סיכון ללחץ דם גבוה בקרב הילדים.

המחקר בחן קשר נסיבתי בלבד בין חומצה פולית ויתר לחץ דם ולא קשר סיבתי.

המחקר התפרסם בתאריך 8.3.2017 בכתב העת האמריקני ליתר לחץ דם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …