מתי מתחיל גיל המעבר

חולי פסוריאזיס רכיב בכותנה יכול להקל על הסבל

רכיב שנמצא בצמח הכותנה, עשוי לשמש כחומר מרגיע ואף מקל על מחלת העור פסוריאזיס. במחקר חדש שנערך באוניברסיטת סנדרלנד בבריטניה, נתגלה שברכיב בשם גוסיפול, שהוא רעלן טבעי המגן על צמח הכותנה מפני חרקים מזיקים, ניתן להשתמש כדי לפתח ממנו משחה שתקל את סבלם של חולי פסוריאזיס רבים.

חולי פסוריאזיס סובלים מגבשושיות מקושקשות ואדומות על פני העור, הגורמות, לעיתים קרובות, לתחושת גירוד עזה. מחלה זו אינה מדבקת, אך יכולה לנדוד למקומות שונים על פני העור.
הסיבה המדויקת לפריצת המחלה אינה ברורה דיה לחוקרים, למרות שנמצאו מספר גנים שאחראיים, כנראה, להאצה הגבוהה בתהליך התחדשות תאי העור, האופיינית למחלת הפסוריאזיס.
במחקרים שונים נמצא כי פציעה בעור, דלקות בגרון, תרופות מסוימות ומצבי עקה נפשיים וגופניים, עלולים לעורר את מחלת הפסוריאזיס, שקשה ביותר לטפל בה.
הטיפול המקובל עבור חולי פסוריאיזיס כולל תרופות לשימוש חיצוני בצורת משחות, קרמים, תרסיסים ותרחיצים, טיפולים בתאורה אולטרה סגולה ותרופות על בסיס קורטיזון. נמצא שהגבלת צריכת אלכוהול אצל גברים הסובלים מפסוריאזיס מפחיתה את עוצמת הבעיה. תזונה שאיננה מעוררת אלרגיה מועילה אף להפחתת חומרת הפריחה של הפסוריאזיס.

במחקר שנערך באוניברסיטת סנדרלנד בודדו רכיבי הגוסיפול מצמח הכותנה ונבדקה פעילותם כחומרים מונעי חמצון וכחומרים המעכבים התחלקות תאים. במחקר נמצא שגוסיפול הוא חומר מעכב התחלקות תאים בעל עוצמה רבה ויכולתו במניעת חמצון היא מן המעלה הראשונה בהשוואה למונעי חמצון אחרים. ממצאים ראשוניים אלה מצביעים על כך שלגוסיפול, כחומר בודד או בתערובת עם חומרים נוספים, יש פוטנציאל לטיפול בפסוריאזיס.
מכיוון שמחלת הפסוריאזיס מאופיינת בהאצה מופרזת של תהליך התחדשות תאי העור, עשוי הגוסיפול, שנמצא כבעל יכולת רבת עוצמה בהאטת תהליך התחדשות תאים, לטפל בתסמין המרכזי של המחלה.

עוד על פסוריאזיס

(30.9.05)

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …