התרסיס שעשוי להפוך הצטננות נפוצה לנדירה

תרסיס חדש לאף, הנקרא ההגנה הראשונה של ויקס (Vicks First Defence)  הושק בלונדון ומתיימר לעצור את הצטננות נפוצה עוד לפני שהיא מתפתחת. לטענת היצרנים, התרסיס אינו מרפא הצטננות או מונע אותה, אבל מפחית עד ל-50% את הסיכוי לפתח הצטננות, אם נוטלים אותו בסמוך להופעת התסמינים הראשונים, וכמו כן מפחית את התסמינים עד 40%.

הקלה על תסמיני הצטננות

פרופסור רון אקלס, ראש המרכז להצטננות באוניברסיטת קרדיף בבריטניה מברך על השקת התרסיס ואומר: התרסיס ישפר באופן ניכר את אי הנוחות והסבל הנגרמים למיליוני הסובלים מהצטננות בכל שנה. התרסיס אינו מכיל תרופות והוא פועל על-ידי ציפוי הנגיפים במעטה דביק המונע מהם לחדור לתאי הגוף. הנגיפים המצופים במעטה הדביק נפלטים בפשטות מן הגוף בהתעטשות. פרופסור אקלס חושב שזהו פתרון הגיוני. ישנם 200 סוגי נגיפים הגורמים להצטננות הוא אומר, לכן תרופות המכוונות לנגיפים מוגדרים, תהיינה תמיד בעלות השפעה מוגבלת.

איך פועל התרסיס נגד הצטננות?

התרסיס תוקף את בעיית ההצטננות באופן פיזי ולא באמצעים תרופתיים. הגל הדביק שמצפה את הנגיפים הוא מעט חומצי, ולכן יוצר סביבה המחלישה את פעילות הנגיפים, המעדיפים סביבה בסיסית. התרסיס יוצר גירוי קל בחלל האף, ממריץ הפרשת ליחה השוטפת את הנגיפים שנלכדו בגל הדביק. מכיוון שהתרסיס אינו מוגדר כתרופה או כמכשיר רפואי, לא נדרש היצרן לבצע מחקרים מקיפים עמו. פרופסור אקלס ביצע מספר מחקרים שטרם פורסמו, אך נמסר שבמחקרים אלה נמצא התרסיס כמועיל ויעיל בהשוואה לתרסיס דמה.
זהו הטיפול הוא ראשון בסוגו התוקף את נגיפי ההצטננות ואינו מיועד רק להקל על תסמיני ההצטננות.
(22.9.05)

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …