תרופה נגד סרטן

התפתחות סרטן השד וסרטן הערמונית – דמיון גנטי

מדענים גילו שהתפתחות סרטן הערמונית בקרב גברים בעלי גן של סרטן שד פגום היא כמו התפתחות סרטן השד בקרב נשים בעלות אותו גן פגום.

מדענים מהמכון הבריטי לחקר סרטן זיהו שינויים גנטיים מוקדמים שמצטברים ברבות הזמן ומובילים לסרטן בחיות מעבדה שאין להן את הגן BRCA2 בבלוטת הערמונית.

הממצא ששתי המחלות מתפתחות באותה הדרך בגברים ובנשים בעלי גן BRCA2 פגום, מחזקת את ההנחה שתרופות לסרטן שד יכולות להיות יעילות נגד סרטן ערמונית מולד.

החוקרת הראשית, דר' אמנדה סווין אומרת: "התגלית ששינויים בגן BRCA2 הם בעלי אותו תפקיד בהתפתחות סרטן הערמונית מולד כפי שקורה עם התפתחות סרטן השד היא צעד חשוב. דבר זה שופך אור על היחסים בין שתי מחלות אלו ויוכל לסייע במציאת אזורים חופפים שבהם טיפולים דומים יוכלו לשמש בשתי המחלות".

דר' לסלי ווקר, שהשתתפה אף היא במחקר, שהתפרסם בכתב העת של הספרייה הציבורית למדעים,  אומרת: "מהממצאים עולה שתרופה שנקראת מעכבי PARP שנמצאת בשימוש נגד סרטן שד, יכולה להיות יעילה נגד סרטן ערמונית. עדיין עלינו לראות ממצאים ממטופלים נוספים לפני שנדע האם תרופה זו יכולה לשמש בגברים עם סוג זה של סרטן ערמונית. תגליתנו מראה שזו יכולה להיות אפשרות סבירה".

25.6.2010

עוד על סרטן הערמונית

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …