השמנת יתר בלי צלקות

הרגלי תזונה והשפעתם על הופעת שיטיון ועל חומרתו

מומחים מעריכים שלמעלה מ- 24 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים משיטיון, ורבים מהם חיים בארצות בעלות הכנסה נמוכה עד בינונית לנפש. לאחרונה, הולך ומתגבר העניין בשאלה האם הרגלי תזונה, ובמיוחד דגים שמנוניים ובשר, יכולים להשפיע על הופעתו של שיטיון ו/או על חומרתו. דגים שמנוניים עשירים בחומצות שומן אומגה 3, אשר בכמה מחקרים נטען שהם קשורים באופן חיובי לתפקוד תפיסתי (קוגניטיבי) בגיל מבוגר.

לחלופין קיימת טענה בכמה מחקרים כי הרגלי תזונה כמו צריכה מוגברת של בשר יכולה להיות קשורה בהידרדרות תפיסתית. כדי לבחון נושא זה, קבוצה בינלאומית של חוקרים בחנה קשישים ב- 7 ארצות בעלות הכנסה נמוכה עד בינונית לנפש.

המחקר ניתח מידע אודות 14,960 נבדקים בני 65 שנים ומעלה שחיים בסין, הודו, קובה, הרפובליקה הדומיניקנית  ונצואלה, מקסיקו ופרו. הרגלי התזונה הוערכו בראיונות אישיים והשיטיון אובחן בעזרת שאלונים תקניים.

בכל אחת מהארצות, למעט הודו, נמצא יחס הפוך בין צריכת דגים לבין שכיחות של שיטיון. ממצאים אלה מארצות בעלות הכנסה נמוכה עד בינונית לנפש מאוששים ממצאים קודמים מארצות מתועשות שמצביעים על כך שצריכה מוגברת של דגים קשורה בשכיחות נמוכה יותר של שיטיון בקרב קשישים.

הקשר בין צריכת בשר לבין שיטיון נותר לא ברור.

המחקר יתפרסם במהדורת חודש אוגוסט 2009 של כתב העת האמריקני לתזונה קלינית.

19.7.2009

עוד על תזונה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …