פוסט טראומה

הקלה על תסמיני פוסט טראומה עם תרופות ליתר לחץ דם

חוקרים טוענים שאנשים עם  פוסט טראומה (PTSD) שנוטלים סוג שכיח של תרופות ליתר לחץ דם נוטים לחוות פרצי פוסט טראומה חמורים פחות.

כיוון פעולה חדש לטיפול או למניעה של פוסט טראומה

מממצאי המחקר עולה שתרופות מסוג מעכבי ACE או מסוג ARB יכולות להיות אמצעי בעל ערך לטיפול או למניעה של פוסט טראומה. במחקר, שהתפרסם בכתב העת לפסיכיאטריה קלינית בחודש מאי 2012, פרופסור קרי רסלר, שהוביל את המחקר, אומר: "ממצאים אלה מלהיבים במיוחד מכיוון שזו הפעם הראשונה שנמצא קשר בין מעכבי ACE ו- ARB לבין PTSD, וזה נותן לנו כיוון פעולה חדש".

תרופות בטוחות שנמצאות בשימוש נרחב להקלה על תסמיני פוסט טראומה

הממצאים התקבלו ממחקר תצפית ולא ממחקר קליני אקראי, כך שחשוב להגביל את פרשנותנו עד שיתבצע מחקר כפול סמיות גדול. על אף זאת צריך לזכור שהממצאים התקבלו מבני אדם ולא מחיות מעבדה והתרופות שנבדקו נמצאות בשימוש נרחב ופרופיל בטיחות השימוש בהן ידוע היטב, כך שאפשר לתרגם את הממצאים לפעולה מהר יחסית. במחקר נטלו חלק 505 משתתפים שנחשפו לפחות למקרה טראומטי אחד. 35% מהם (180) אובחנו כלוקים בתסמונת פוסט טראומטית (PTSD). מתוך 98 הנוטלים באופן סדיר תרופות ליתר לחץ דם, 26 אובחנו עם PTSD.בקרב נוטלי התרופות ליתר לחץ דם נצפתה ירידה של כ- 30% בעוצמת התסמינים, דבר שמפגין את הבסיס הפיסיולוגי של תגובות העקה של הגוף בעת תסמונת פוסט טראומטית.

עוד על חרדה

2.5.2012

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …