כאבי מפרקים

הקלה על כאבי מפרקים בעזרת ננו-חלקיקים

מדענים טוענים כי טיפול להקלה על כאבי מפרקים בעזרת ננו-חלקיקים שנוסה בחיות מעבדה, יוכל בעתיד לסייע במאבק בדלקות מפרקים בקרב בני אדם.

מחקר חדש בחיות מעבדה הראה שננו-חלקיקים זעירים יוכלו לשמש בעתיד דרך טובה יותר לאספקת תרופות למפרקים אנושיים שיש בהם דלקת.

הטיפול יוכל להפחית את הסיכון לאוסטאוארטריטיס באנשים שסבלו מפציעות במפרקים. עורכי המחקר טוענים כי 12% ממקרי אוסטאוארתריטיס מקורם מפציעות קודמות במפרקים.

הטיפול הניסיוני יוכל להועיל גם לאנשים שיש להם כבר אוסטאוארטריטיס, מוסיפים החוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת וושינגטון שבארה"ב.

תרופות לשיכוך כאבים כגון אצטמינופן או איבופרופן מסייעות בהפחתת כאב במפרקים פצועים, אך אינן עוצרות את תהליכי ההרס בסחוסים שנגרמים על-ידי הדלקת.

"ראיתי בחיי המקצועיים מטופלים רבים עם אוסטאוארטריטיס, ואין לנו באמת טיפול לבעיה שלהם. אנחנו מנסים לטפל בתסמינים שלהם, אבל גם כשאנחנו מזריקים סטרואידים לחלל המפרק, התרופה נשארת שם לשעות ספורות ולאחר מכן נעלמת. ננו-חלקיקים נושאי תרופה נשארים במפרק זמן רב יותר ומסייעים במניעת התנוונות הסחוסים" כך אומרת החוקרת הראשית פרופסור קריסטין פאם.

הננו-חלקיקים שנבדקו במחקר הכילו רכיב תרופתי שמפחית דלקת. המדענים מצאו כי הזרקה של ננו-חלקיקים עם רכיב תרופתי למפרקים בסמוך לפציעה בהם דיכאה את הדלקת והפחיתה את הרס הסחוס.

החוקרים טוענים כי הננו-חלקיקים קטנים פי 10 מתאי דם אדומים. הממד הזעיר שלהם מאפשר להם להיכנס לעומק הרקמות, ושלא כמו זריקות סטרואידים, הם נשארים בסחוסי המפרק למשך שבועות.

מסבירה פרופסור קריסטין פאם: "ננו-חלקיקים מוזרקים ישירות לתוך המפרק, והודות לגודלם הזעיר, הם חודרים בקלות לתוך הסחוס כדי להגיע לתאים הפגועים".

חשוב לזכור שטיפול שנראה מבטיח בחיות מעבדה אינו פועל בהכרח היטב בקרב בני אדם.

ממצאי המחקר התפרסמו ב- 26.9.16 בכתב העת של האקדמיה האמריקנית למדעים

עוד על אוסטאוארטריטיס

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …