דיאטה דלת קלוריות

הפרעת קשב והקשר לתזונה מערבית

מחקר חדש שנערך במכון לבריאות הילד בפרת שבאוסטרליה הראה קשר בין הפרעת קשב וריכוז ופעלתנות יתר (ADHD) לבין צריכת תזונה בסגנון מערבי בקרב בני נוער. ממצאי המחקר התפרסמו בכתב העת הבינלאומי להפרעות קשב.

הצוות בראשותה של פרופסור וונדי אודי שחקר את הקשר בין הפרעת קשב וריכוז לבין תזונה, בחן דפוסי תזונה של 1,800 בני נוער ומיין אותם לפי דפוסים בריאים ודפוסים מערביים.

פרופסור אודי אומרת: "מצאנו שתזונה שעשירה במזונות בתבנית מערבית הייתה כרוכה בסיכון יותר מכפול להיות מאובחן ב- ADHD בהשוואה לתזונה דלה במזונות בתבנית מערבית, וזאת לאחר שנטרלנו מספר רב של השפעות חברתיות ומשפחתיות. בחנו דפוסי תזונה בקרב בני נוער והשווינו את המידע התזונתי מול השאלה האם הנער או הנערה אובחנו כלוקים בהפרעת קשב ופעלתנות יתר בגיל 14 שנים. 91 בנים ו- 24 בנות אובחנו כלוקים ב- ADHD. דפוס של תזונה בריאה כולל שפע של ירקות ופירות, דגנים מלאים ודגים. מזון זה נוטה להיות עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3, בחומצה פולית ובסיבים. דפוס של תזונה מערבית נוטה לעבר מזונות מהירי הכנה והגשה, ממתקים ומזונות מזוקקים, מועבדים ומטוגנים. מזון זה נוטה להיות עשיר בשומנים בכלל ובשומנים רוויים בפרט, בסוכר מזוקק ובמלח. בחינה של מזונות ספציפיים מראה שאבחון ב- ADHD נמצא קשור בתזונה שרבים בה מזונות מהירים, בשרים מעובדים, בשר אדום, מוצרי חלב עתירי שומן וממתקים. אנו טוענים שתזונה בתבנית מערבית יכולה להצביע שלנער או לנערה יש פרופיל נחות של חומצות שומן בתזונה, בעוד שלתזונה עשירה באומגה 3 יש, כפי שסבורים רבים, תועלות בבריאות הנפש ובתפקוד אופטימלי של המוח. על אף האמור איננו יכולים להיות בטוחים האם תזונה גרועה מובילה להפרעת קשב ופעלתנות יתר או האם ההפרעה מובילה את הלוקה בה לבחור במזון כזה. לשם כך נדרשים מחקרים נוספים".

30.7.2010

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …