השמנת יתר בלי צלקות

הפרעות אכילה קשורות בבעיות פוריות בנשים

נשים עם עבר של הפרעות אכילה מועדות, ככל הנראה, לחוות יותר בעיות פוריות ותפיסות שליליות בקשר להריון, כך טוענים מדענים מבריטניה.

חוקרים בקינגס קולג בלונדון שבבריטניה בחנו מידע אודות 11,088 נשים הרות, שכולן ענו על שאלונים בין השבוע ה- 12 לשבוע ה- 18 של הריונן. בקרב נשים אלו ל- 1.5% היה עבר של אנורקסיה, ל- 1.8% עבר של בולימיה, ו- 0.7% עם עבר של בולימיה עם אנורקסיה.

החוקרים מצאו ש- 39.5% מהנשים עם עבר של הפרעות אכילה כמו אנורקסיה ובולימיה נזקקו ל- 6 חודשים נוספים כדי להרות, בהשוואה ל- 25% בקרב נשים ללא עבר של הפרעות אכילה שנזקקו למשך זמן ארוך יותר כדי להרות. יותר מ- 6% מהנשים עם עבר של בולימיה ואנורקסיה נזקקו לסיוע כדי להרות, בהשוואה ל- 2.7% בלבד בקרב נשים ללא עבר של הפרעות אכילה.

עוד דווח במחקר ש- 41.5% מהנשים עם הפרעות אכילה של אנורקסיה ובולימיה בעברן דיווחו שהריונן לא היה מתוכנן, בהשוואה ל- 28.6% בקרב נשים ללא עבר של הפרעות אכילה. 9.8% מהנשים עם הפרעות אכילה בעברן גילו שחשו עצובות כשהתברר להן דבר הריונן בהשוואה ל- 3.8% בקרב נשים ללא עבר של אנורקסיה ובולימיה.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת הבינלאומי למיילדות ולגניקולוגיה, דר' אביגיל אסתר, שהובילה את המחקר, אומרת: "הפרעות אכילה נמצאו קשורות בסיכוני פוריות. הריון יכול להיות תקופה קשה לנשים עם הפרעות אכילה, וזו הפעם הראשונה שנבחנו רגשות בקשר להריון בקרב קבוצת נשים זו. נשים שמתכננות להרות, טוב תעשינה אם תחפשנה טיפול לתסמיני הפרעות אכילה לפני ההריון, ומומחי בריאות צריכים להיות מודעים להפרעות אכילה בבואם להעריך פוריות ובעת מתן טיפולי פוריות".

מהעמותה הבריטית למאבק בהפרעות אכילה נמסר בתגובה: "הפרעות אכילה מונעות מהגוף רכיבי תזונה ויש להן השלכות ארוכות טווח כמו קושי להיכנס להריון".

עוד על אנורקסיה ובולימיה

עוד על פוריות האישה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …