הפנמת רגשות יכולה לסייע להחלמה מטראומה

הפנמת רגשות של אנשים שבוחרים שלא לבטא את מחשבותיהם ורגשותיהם לאחר אירוע טראומתי עוזרת להתגבר על מצוקתם טוב יותר מאנשים שקוראים דרור לרגשותיהם, כך טוענים מדענים במחקר חדש.

בניגוד לאמונה הרווחת שהדבר הטוב ביותר הוא לא להפנים את הרגשות, המדענים מאוניברסיטת בופאלו שבארה"ב מצאו שאנשים מסוימים יכולים לשאת טוב יותר את השלכות הטראומה אם לא ידברו עליה כלל.

המדענים חקרו את ההשפעות הנפשיות והגופניות של אירועי הטרור בארה"ב של 11 לספטמבר בקרב אנשים שלא חוו באופן ישיר אובדן של חבר או קרוב משפחה.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת לייעוץ ולפסיכולוגיה קלינית, אומר החוקר הראשי דר' מרק שירי: "חשוב לזכור שלא כל אחד מגיב לאירועים באותה הדרך, ובהשלכות המיידיות של טראומה קולקטיבית, זהו דבר בריא לגמרי לרצות לא לבטא מחשבות ורגשות".

דר' שירי קורא תיגר על ההנחה הרווחת שאנשים צריכים לדבר כדי להתגבר על טראומה קולקטיבית, והוא מסכם:" במקום זאת, עלינו לומר לאנשים שכנראה אין כל רע בכך שאין הם חפצים לבטא את מחשבותיהם ורגשותיהם לאחר שחוו טראומה קולקטיבית. למעשה, הם יכולים להתגבר די בהצלחה, בהתאם לממצאינו, ואף לחוש טוב יותר מאנשים שרצו להביע את תחושותיהם ומחשבותיהם".

עוד על חרדה

5.6.2008

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …