תרופה לירידה במשקל

המלצה לאישור תרופה נגד עלייה במשקל

ועדה מייעצת של מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) הצביעה ברוב של 20 מול 2 על כך שהתועלת בתרופה נגד עלייה במשקל עולה על הסיכונים הפוטנציאלים שבתרופה שנקראת קנקסה.

הועדה המליצה לאשר את השימוש בתרופה נגד עלייה במשקל ואם האישור יינתן תהיה זו תרופת המרשם הראשונה מזה 13 שנים שמאושרת לטיפול בהשמנת יתר.

האישור לתרופה שיש בה סיכון פוטנציאלי לבעיות לב ולמומי לידה, בא במפתיע מכיוון שאותה ועדה בהרכב שונה המליצה ברוב של 10 מול 6 שלא לאשר את השימוש בתרופה, המלצה שהתקבלה על-ידי ה- FDA.

כמה חברי ועדה שהתנגדו בפעם הקודמת טוענים שהובטח להם בפעם הזו שינקטו צעדים כדי למזער את הסיכונים. הבולט מבין הצעדים שינקטו הוא להקשות את הגישה לתרופה לנשים הרות. מומחים להשמנת יתר שהעידו בפני הועדה טענו שהשמנת יתר שלעצמה גורמת לבעיות בריאות ולכן יש צורך דחוף בטיפולים נגדה.

פרופסור אליין מורטו, שהצביעה נגד בשנת 2010 והפעם הצביעה בעד, אומרת: "יש צורך דחוף בחלופות תרופתיות טובות יותר למטופלים מסוימים. אני מאמינה שהתרופה הפגינה יעילות רבת משמעות ושישנן השלכות רפואיות לאי-טיפול בהשמנת יתר".

מינהל המזון והתרופות אמור להחליט בסוף חודש אפריל האם לאשר את השימוש בתרופה. בדרך כלל פועל המינהל לפי ההמלצות של ועדות מייעצות חיצוניות, אך לא תמיד.

23.2.2012

עוד על השמנת יתר

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …