החייאה בלחיצות בלבד מצילה חיים

יותר עוברי אורח מוכנים לנסות לבצע החייאה (CPR) אם אנשי שירותי חירום נותנים להם הוראות ברורות וישירות ובמיוחד אם הם מתבקשים לבצע החייאה בלחיצות בלבד על החזה ולא לבצע הנשמה מפה לפה, כך נטען במחקר חדש.

שני מחקרים חדשים הגיעו למסקנה כי החייאה בלחיצות על החזה בלבד מספיקה כדי להציל חיים. מחקרים אלה שהם הגדולים והמקיפים בסוגם טוענים שלא נזקקת הנשמה דרך הפה ברוב המקרים.

אגודת הלב האמריקנית (AHA) מקדמת זה שנתיים החייאה באמצעות לחיצות עם ידיים לבד, אך לא היה ברור עד כמה המסר נקלט. המחקרים החדשים צריכים לעודד את מגישי העזרה ואת העוברים והשבים להיות נמרצים יותר בשימוש בטכניקה הפשוטה יותר.

דר' ארתור קלרמן שערך את אחד המחקרים אומר: "אפשר לתרגם את זה למאות אם לא אלפי חיים נוספים שניצלים מדי שנה, אז למה לחכות"?

ההערכה המקובלת היא שמדי שנה 310,000 אמריקנים מתים מדום לב מחוץ לבתי החולים או בחדרי המיון. רק 6% מאלה שלקו בדום לב מחוץ לבתי חולים שרדו.

אחד משני המחקרים החדשים מדווח על שיעורי הישרדות של 12% כאשר עוברי אורח ביצעו החייאה לפי הוראות של אנשי שירותי חירום, דבר שמאושש ממצאי מחקר קודם שהחייאה במקום מגבירה באופן דרמטי את סיכויי ההישרדות.

שני המחקרים מציינים את חשיבות ההוראות הברורות והישירות של אנשי שירותי החירום לעוברי האורח שנקראו לסייע בביצוע החייאה. באחד המחקרים נמצא ששיעור ההיענות לבצע החייאה בלחיצות על החזה בלבד עמד על 80% לעומת 70% בשיטה שמשלבת לחיצות עם הנשמה מפה לפה.

החייאה (CPR) היא טכניקה שנמצאת בשימוש כ- 50 שנים. הגרסה התקנית המקובלת כיום כוללת 30 לחיצות חזקות על בית החזה של הקורבן ולאחריהן 2 נשיפות לתוך פיו וחוזר חלילה. מטרת ההחייאה היא לבצע חלק מהפעולה המכאנית של הלב על-ידי הזרמת דם וחמצן למוח ולאברים חיוניים אחרים.

מחקר אחד נערך בארה"ב וכלל יותר מ- 1,900 אנשים שהיו עדים למקרה של דום לב וצלצלו למוקד חירום. המוקדנים הנחו אותם בטלפון איך לבצע החייאה בעזרת ידיים בלבד או בשיטה המשולבת. המחקר השני נערך בשבדיה וכלל כ- 1,300 אנשים. שני המחקרים התפרסמו בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine .

29.7.2010

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …