גורמי סיכון למחלת לב

הובהר הקשר בין מלח ולחץ דם

הובהר הקשר בין מלח ולחץ דם. חוקרים מארה"ב הצליחו לאושש את התפיסה המקובלת שיתר לחץ דם (לחץ דם גבוה) הוא תוצאה של יותר מדי מלח בגוף שגורם לעלייה בנפח הדם ולהתגברות הלחץ בעורקים.

במחקר, שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת בוסטון שבארה"ב, שבדק את הקשר בין מלח ולחץ דם, נמצא שעודפי מלח גורמים לעלייה בלחץ הדם על-ידי המרצת ייצור של אדרנלין שגורם להתכווצות כלי דם.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת יתר לחץ דם של אגודת הלב האמריקנית, נטען על-ידי פרופסור אירן גברס, שהובילה את המחקר: "אצירת נוזלים במערכת הדם לא היא שהביאה להתגברות לחץ הדם, מכיוון שהנימים והוורידים מתרחבים כדי לקלוט שינויים אלה בנפח הדם. מערכת כלי הדם היא מערכת בעלת גמישות גבוהה ויש לה את היכולת לפתוח נימים חדשים ולהרחיב ורידים כדי לאכלס נפח דם רב יותר. לעומת זאת, צריכה מופרזת של מלח גורמת למערכת העצבים הסימפתטית להורות על ייצור מוגבר של אדרנלין. ייצור מוגבר של הורמון זה מוכר כמאפיין קליני של יתר לחץ דם".

מקובל כיום שתרופות משתנות הן הדרך להסיר עודפי מלח, אך מן הנטען במחקר עולה שטיפולים שמתמקדים במערכת העצבים הסימפתטית יכולים להיות יעילים יותר כאמצעי להורדת לחץ דם גבוה.

13.1.2012

עוד על יתר לחץ דם

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …