דיקור סיני לטיפולי פוריות – למה לא?

זהו סיפורה של ג – היא בחודש הרביעי להריונה – דבר שהיא חששה שכבר לעולם לא יקרה. במשך כמעט עשור השתוקקה ג לתינוק משלה. ברבות השנים היא ניסתה הפריות מלאכותיות ועברה מספר הפלות ואובחנה לבסוף כעקרה שלא תלד את תינוקה. כמו באגדות המודרניות, הנס קרה סתם כך. חברה המליצה על דיקור סיני לטיפולי פוריות (מה יש לך כבר להפסיד?) ג. החלה בסדרת ביקורים אצל מרפא סיני המתמחה בדיקור ובצמחי מרפא סיניים. לאחר חודשיים של טיפול ג הרתה והיא כאמור בחודש הרביעי להריונה.

טיפולי פוריות, לא עניין של מה בכך

יותר ויותר נשים בימינו מתקשות להרות. ההסבר המקובל, וכנראה הנכון, הוא שדחיית הלידה לשנות השלושים או אפילו הארבעים לחיי האישה, מקטין באופן ניכר את הסיכוי להרות וללדת. גם השמנת היתר, שהפכה למגפה בעולם המערבי, מערימה קושי נוסף ומעצימה את בעיות הפוריות. טיפולי הפוריות המקובלים אינם עניין של מה בכך. הם קשורים, לעתים תכופות, בסבל, בתסכול ובהוצאה כספית ניכרת. מסיבות אלה ומסיבות נוספות נוטות חלק מן הנשים הסובלות מבעיות פוריות לפנות אל הרפואה המשלימה ובעיקר למרפאים סיניים המתמחים בדיקור.

דיקור סיני לטיפולי פוריות תופס פופולריות

מומחים לטיפול בבעיות פוריות מיחסים את הפופולריות העולה של הדיקור הסיני בסיוע לבעיות פוריות למחקר גרמני שהתפרסם בשנת 2002 בביטאון הרפואי העוסק בפריון ובעקרות. במחקר זה שנערך באוניברסיטת אולם נמצא ש 42% מהנשים שעברו דיקור סיני לפני ואחרי טיפולי פוריות מקובלים נכנסו להריון, בהשוואה ל- 26% מהנשים שנכנסו להריון לאחר טיפולי פוריות ללא דיקור סיני. בשנת 2002, באותו ביטאון רפואי, פרסמו חוקרים מאוניברסיטת קורנל שבארה"ב  הסבר משוער על תרומתו האפשרית של הדיקור הסיני להגברת הסיכוי להרות. החוקרים הסבירו שלדעתם ההתרגעות המושגת על-ידי הדיקור הסיני, עם ויסות פעילותם של הורמוני המין הנשיים ושיפור תפקודו של המעטה הפנימי של הרחם (בו העובר נאחז וגדל) תרמו להצלחה להרות.

סקס והעיר הגדולה ודיקור סיני לטיפולי הריון

פרק בסדרת הטלוויזיה סקס והעיר הגדולה בו אחת מכוכבות הסדרה מבקרת אצל מטפל סיני במטרה לשפר את סיכוייה להרות, הפך את הטיפול הזה למבוקש עוד יותר. רופאים מן הזרם המרכזי המשיכו לטעון שעירוב דיקור סיני בטיפולי פוריות הוא שערורייה זוטא, שהרי לפי המידע המדעי הקיים לא ניתן לטעון שטיפול בדיקור סיני אכן מגדיל את הסיכוי להרות. לעומתם, לא מעט רופאים, שאלו את עצמם בעצם למה לא? שהרי מטרת טיפולי הפוריות היא להגדיל את הסיכוי להרות ובכדי להצליח במשימה מוכנות הנשים ללכת כברת דרך ארוכה, ובמקביל ישנה נכונות של הרופאים לשכלל עד אין קץ כמעט את השיטות המקובלות, מדוע שלא להוסיף למכלול הטיפול עוד שיטה מסורתית הנחשבת כבטוחה יחסית שאולי תגדיל את הסיכוי? במחקרים נוספים שנערכו נמצא שהסיכוי לסיים את ההיריון בהצלחה לאחר טיפולי פוריות ותוספת של טיפול בדיקור סיני עלה. המפקפקים בתקפות מחקרים אלה העלו את הטענה שהשפעתו של הדיקור הסיני מקורה בהשפעה פסיכולוגית או פסיכוסומטית על הנשים. כנגד טענה זו גורסים המצדדים בדיקור – אז מה? ידוע מן הספרות המדעית שחלק מסוים מהקושי להרות מקורו בעקת החיים המודרניים (Stress) ואם הדיקור משחרר מעט מן העקה ומקל על הכניסה להריון יבורך הדיקור. המחלוקת טרם תמה. אך הטיפול בדיקור סיני שווה ניסיון.

8.5.2013

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …