דגים שמנוניים מעניקים הגנה משמעותית נגד סרטן בכליות

ממחקר חדש שפרסם מכון קרולינסקה היוקרתי בשבדיה עולה כי צריכה סדירה של דגים שמנוניים, כגון: סלמון, הרינג, מקרל וסרדינים מעניקה הגנה משופרת מפני גם מפני סרטן בכליות, בנוסף לתרומתה המתועדת זה מכבר לבריאות.
בסוף שנות ה- 80 של המאה העשרים, התבקשו 90,000 נשים שבדיות לענות על שאלון שבחן את הרגלי התזונה שלהן, שהוצלבו עם תוצאות של הדמיות ממוחשבות לגילוי גידולים ממאירים שעברו אותן נשים. לאחר עשור, נשלח שאלון נוסף לאותן נשים, ומן המידע שהתקבל יכלו המדענים במכון קרולינסקה לקבוע כי הנשים שצרכו דגים שמנוניים זכו להגנה משמעותית מפני סרטן בכליות.
נשים שצרכו לפחות מנה שבועית אחת של דגים היו בעלות סיכון מופחת ב- 74% ללקות בסרטן בכליות בהשוואה לנשים שלא צרכו כלל דגים שמנוניים.
אומרת פרופסור אליסיה וולק, מעורכות המחקר: זוהי הפעם הראשונה בה נמצא קשר בין צריכת דגים שמנוניים לבין סרטן בכליות. הסיבה שעובדה זו לא התגלתה קודם לכן היא שבמחקרים אחרים לא נעשתה אבחנה בין צריכת דגים שמנוניים ודגים שאינם שמנוניים.
ההבדל המשמעותי בין דגים שמנוניים לבין דגים שאינם שמנוניים הוא בתכולת חומצות שומן אומגה 3 וויטמין D בבשרם. במחקרים קודמים נמצא כי רכיבים אלה מספקים, כנראה, הגנה מפני סרטן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …