נזקי אי-ספיקת לב

דגים המכילים אומגה 3 מפחיתים סיכון למחלת לב

גברים שאוכלים דגים המכילים אומגה 3 כמו סלמון וטונה מועדים פחות לפתח מחלת לב, כך טוענים מדענים.

חוקרים מאוניברסיטת פיטצבורג שבארה"ב שחקרו אכילת דגים המכילים אומגה 3, טוענים שחומצות שומן מסוג אומגה 3 בדגים אלה מונעות הצרות עורקים למרות קיומם של גורמי סיכון לבביים אחרים.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת של הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה, אומרים המדענים שממצאיהם מסבירים מדוע שיעורי התמותה ממחלת לב ביפן נמוכים.

במחקר נמצא שבהשוואה לגברים לבנים בגיל העמידה בארה"ב, או גברים ממוצא יפני בארה"ב, דמם של גברים שחיים ביפן מכיל רמות כפולות של חומצות שומן מסוג אומגה 3.גברים יפנים אוכלים בממוצע 85 גרמים דגים ביום, בעוד שאמריקני טיפוסי אוכל מנת דג פעמיים בשבוע.

מחקרי תזונה הראו שבעוד שהגבר היפני מקבל מינון יומי ממוצע של 1.3 גרמים אומגה 3 ביום, חברו האמריקני מקבל רק 0.2 גרמים אומגה 3 ביום.

במחקר נטלו חלק 868 גברים בני 40-49 שנים. 281 מהם היו יפנים, 306 היו לבנים ו- 281 היו דור שלישי או רביעי למהגרים יפנים בהוואי. כל משתתפי המחקר עברו בדיקה גופנית, מלאו שאלון אודות אורחות חייהם ועברו בדיקות דם מקובלות להערכת בריאות כלי הדם והלב. כמו כן נבדקו רמות שומנים בדם, רמת אומגה 3 שמקורה בדגים ורמות כולסטרול.

החוקר הראשי, דר' אקירה סקיקוואה אומר: "הופגן באופן ברור שללבנים ולבני מהגרים מיפן בארה"ב יש רמות דומות של טרשת עורקים, גבוהות בהרבה מהרמות שנצפו בקרב יפנים ביפן. דבר זה מצביע על כך ששיעורי התמותה הנמוכים יותר ממחלת לב ביפנים מיפן אינם בגלל גורמים גנטיים".

בתגובה למחקר אומר דר' וויליאם האריס מאוניברסיטת דרום דקוטה: "המסר ממחקר חשוב זה הוא כדלקמן – גורמי סיכון מסורתיים מובילים לכמויות מסורתיות של טרשים חוסמי עורקים, אבל רק כשהתזונה ברקע, תזונה במהלך כל החיים כנראה, חסרה באופן כרוני בחומצות שומן אומגה 3. הגבירו את צריכת אומגה 3 ושיעורי התמותה ממחלות לב במערב יתחילו לנוע קרוב יותר לאלה שביפן".

30.7.2008

עוד על מחלות לב

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …