אבחון מחלת אלצהיימר

גילוי מוקדם של אלצהיימר לפי גודל המוח

סריקות מוח למציאת אזורים מוקטנים בחלק המוח שנקרא קורטקס יכולות להיות דרך של גילוי מוקדם של אלצהיימר או שיבוש תפיסתי אחר, כך נטען במחקר חדש.

מדענים בבית החולים הכללי בבוסטון שבארה"ב ערכו סריקות מוח ל- 159 מתנדבים ללא סממני שיטיון כדי למדוד את עוביים של אזורים מסוימים בקורטקס כאמצעי של גילוי מוקדם של אלצהיימר. אזורים אלה נבחרו מכיוון שבמחקרים קודמים נמצא שהם מתכווצים אצל אנשים עם מחלת אלצהיימר.

החוקרים מצאו ש- 19 מתוך משתתפי המחקר היו בעלי אזורים מוקטנים בקורטקס והם סומנו כבעלי סיכון גבוה לפתח תסמינים מוקדמים של מחלת אלצהיימר. 116 משתתפי אחרים דורגו כבעלי סיכון בינוני למחלת אלצהיימר ו- 24 הנותרים סומנו כבעלי סיכון נמוך למחלה.

במעקב שנערך במשך 3 שנים, 21% מהקבוצה בעלת הסיכון הגבוה הפגינו סימנים של דעיכה תפיסתית, ולעומתם רק 7% בקבוצה בעלת הסיכון הבינוני פיתחו סימנים כאלה ואף אחד מהקבוצה שדורגה כבעלת סיכון נמוך לא פיתח סימנים של דעיכה תפיסתית.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת נוירולוגיה, דר' ברדפורד דיקרסון, שהוביל את המחקר, אומר: "נדרש מחקר נוסף כדי לבחון איך להשתמש בסריקות בתהודה מגנטית (MRI) למדידת גודלם של אזורי מוח שונים במשולב עם בדיקות אחרות כדי לסייע בזיהוי, מוקדם ככל האפשר, של אנשים בעלי הסיכון הרב ביותר להתפתחות סימנים ראשוניים של מחלת אלצהיימר".

מאגודת אלצהיימר הבריטית נמסר בתגובה: "היכולת לחזות מי יפתח מחלת אלצהיימר היא מטרת מפתח של מדענים. מחקר זה סיפק נתיב חדש בעל פוטנציאל, אך אלינו לראות מחקרים נוספים רבי משתתפים וארוכי טווח כדי לדעת האם סריקות מוח אלו תוכלנה לחזות בדייקנות מחלת אלצהיימר".

22.12.2011

עוד על מחלת אלצהיימר

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …