השמנת יתר וכניסה להריון

בדיקה לזיהוי אפשרות של לידה מוקדמת

בדיקה פשוטה תוכל לשמש כדי לקבוע האם אישה הרה שמפגינה סימנים של לידה מוקדמת או צירים מוקדמים אכן תלד את תינוקה מוקדם מהצפוי.

נתונים מראים שרוב הנשים שמפגינות סימנים של לידה מוקדמת או צירים מוקדמים אינן יולדות בפועל מוקדם מהצפוי. אך למרבה הצער הן מקבלות טיפולים שאינם הכרחיים שמטרתם לעכב את התהליך מכיוון שהרופאים אינם יודעים בוודאות אם אכן תתרחש לידה מוקדמת.

לטענת המחקר החדש שנערך באוניברסיטת קולג' שבבריטניה ושהוצג בכינוס המדעי הבינלאומי של הקולג' המלכותי למיילדות ולגניקולוגיה, בדיקה של פיברונקטין של העובר (FFN) תוכל לגלות האם לידה מוקדמת עומדת להתרחש בקרוב.

הבדיקה מודדת רמות של חלבון FFN, שמסייע לשליה להיצמד אל הרחם. אם חלבון זה דולף בשלב מסוים של ההריון, קרוב לוודאי שתתרחש לידה ספונטאנית בטרם עת.

ביקורת במשך יותר מחודשיים של שימוש בבדיקה אושש את יעילותה, רק 7 מתוך 78 נשים שהוערכו כנמצאות בסיכון ללידה בטרם עת אושפזו בעקבות תלונות על כאבי בטן לאחר שממצאי הבדיקה של החלבון FFN היו שליליים.

החוקרת הראשית, דר' אנה דויד אומרת: "בדיקת פיברונקטין עוברי  נמצאה כאמצעי חיזוי מאוד מדויק מי מהנשים לא תלד מוקדם מהצפוי. נשים שתוצאת בדיקתן הייתה שלילית לא תזדקקנה לאשפוז לשם שמירת הריון".

לפי נתוני ארכיון כתב העת הבריטי לרפואה כ- 15%-25% ממקרי הלידות בטרם עת נגרמים על-ידי סיבוכים רפואיים בהריון כמו רעלת הריון.

עוד על הריון

8.12.2009

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …