ארוחת בוקר עשירה בחלבון לשמירה על המשקל

אנשים שרוצים לשלוט בתיאבון שלהם צריכים לאכול מדי יום ארוחת בוקר עשירה בחלבון, כך נטען במחקר שהתפרסם בכתב העת השמנת יתר.

פרופסור התר לידי, מאוניברסיטת מיזורי שבארה"ב גייסה בני נוער כדי לבחון את השפעתה של ארוחת בוקר עשירה בחלבונים על תחושת רעב ועל תחושת מלאות.

כמה מבני הנוער התבקשו לדלג על ארוחת בוקר במשך 3 שבועות, קבוצה אחרת אכלה ארוחת בוקר של 500 קלוריות שהכילה דגני בוקר וחלב והקבוצה השלישית אכלה ארוחת בוקר עשירה בחלבונים בתחילתו של יום.

פרופסור לידי מצאה שצעירים שאכלו ארוחת בוקר נטו להרגיש מלאות רבה יותר בשעות הבוקר בהשוואה לאלה שדילגו על ארוחת הבוקר. ארוחת בוקר עשירה בחלבון הייתה קשורה בשינויים רבים עוד יותר בתיאבון ובתחושת המלאות בהשוואה לארוחה של דגני בוקר וחלב. האזורים במוח שקשורים לרצון לאכול ולתחושת סיפוק היו פעילים פחות לפני הצהרים.

פרופסור לידי אומרת: "מחקר זה מספק הוכחה נוספת שארוחת בוקר היא דרך רבת ערך לשליטה על התיאבון ועל ויסות צריכת מזון. אימוץ ארוחת בוקר בריאה שמכילה מזונות עשירים בחלבון כחלק מאורח חיים יכול להיות דרך פשוטה להישאר שבעים לזמן רב יותר, ולכן להיות מועדים פחות לצריכת חטיפים בין הארוחות ולהשמנה".

ארוחת בוקר עשירה בחלבון יכולה להכיל דייסת שיבולת שועל עם פירות יבשים, שתי ביצים מבושלות עם פרוסת לחם מדגנים מלאים, או לחמנייה מדגנים מלאים עם דג סלמון מעושן וגבינה רכה דלת שומן.

עוד על השמנת יתר .

20.5.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …